بتول خاتم زاده:دانشنامه و فرهنگنامه شعراي يزدي توسط انتشارات ريحانه الرسول به چاپ خواهد رسيد

بتول خاتم زاده گفت: دانشنامه، فرهنگ نامه و بيوگرافي شعراي يزد با نمونه هايي از اشعار آنها توسط انتشارات ريحانه الرسول تااواخر سال 85 چاپ خواهد شد.

بتول خاتم زاده اظهار داشت: پژوهشكده ريحانه الرسول از سال 1378 در زمينه تحقيق، چاپ و نشر كتاب شروع به فعاليت كرده است.

وي تصريح كرد:‌ اين بنياد شامل پژوهشكده، مركز انتشارات ، گنجينه نسخ خطي و كتابخانه تخصصي ميرزا محمد كاظميني است كه طرح تحقيقاتي پروژه دانشنامه مشاهير و مفاخر يزد در سال 82 انجام و درسه جلد به عنوان دانشنامه مشاهير يزد به چاپ رسيده است.

مديريت اجرايي انتشارات ريحانه الرسول با اشاره به نشر كتابهاي جديد، ادامه داد: كتابهاي دانشنامه ائمه جمعه، دانشنامه مشاهير و مفاخر دامغان ،‌يزد ديروز و خاطرات دكتر جلال گلشن در رابطه با آداب و سنن و رخدادهاي يزد از سال 1304 تا سال1384 در اوايل سال 85 چاپ شده است.

خاتم زاده فعاليت اصلي بنياد ريحانه الرسول را در زمينه تحقيقات و پژوهشهاي فرهنگي عنوان كرد و افزود: بعد از چاپ كتاب دانشنامه مشاهير يزد، بالغ بر 50 عنوان كتاب انتشار يافته و چندين كتاب زير چاپ است كه 4 جلد ريحانه الرسول هر يك در مورد يكي از مقامات يزدي چاپ شده و 3 جلد ديگر آن زير چاپ است كه همزمان با ميلاد حضرت زهرا (س) در نمايشگاه اختصاصي ريحانه الرسول به نمايش گذاشته خواهد شد.

وي خاطر نشان كرد: كتابهاي يزد ديروز، 100 نوشته ريحانه الرسول در 4 جلد، دانشنامه دامغان،‌ تنديس پارسايي، از جمله کتابهايي است که در نمايشگاه كتاب تهران به نمايش گذاشته شد.

مديريت اجرايي انتشارات ريحانه الرسول در پايان گفت: تيراژ كتابهاي اين انتشارات بين 2000 تا 5000 جلد است كه هزينه نشر زياد باعث نرخ بالاي كتاب شده است و در صورتي كه كتابها در يك نمايشگاه كتاب با تخفيف ويژه فروخته شود، فروش كتاب مطلوبتر خواهد شد.

منبع:ايسنا

يزدفردا 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا