یزدفردا: طبق اعلام حساب رسمی یاهو در ایکس، ظاهراً در اوایل سال ۲۰۲۴ باید شاهد رقابت دوباره این شرکت با گوگل باشیم.

به گزارش یزدفردا: یاهو (Yahoo) احتمالاً قصد دارد با راه‌اندازی تجربه جدیدی از موتور جستجوی خود در اوایل سال ۲۰۲۴، به بازار موتور‌های جستجو بازگردد. انتظار می‌رود تا این تجربه جدید با طراحی مجدد و تغییر نام تجاری موتور جستجوی یاهو همراه باشد و سپس در اواخر سال ویژگی‌های پیشرفته‌تری برای آن معرفی شود.

ابتدا «بری شوارتز»، روزنامه‌نگار صنعت فناوری، به این موضوع اشاره کرد که یاهو در هفته‌های ابتدایی سال ۲۰۲۴ از موتور جستجوی جدید خود رونمایی خواهد کرد. پس از آن حساب رسمی Yahoo Search در ایکس نیز نسبت به ادعای او واکنش نشان داد و گفت: «گوش‌به‌زنگ باشید.»

رقابت گوگل و یاهو از گذشته تا به امروز

گوگل و یاهو در زمان‌های گذشته رقابت جدی با یکدیگر در بازار موتور‌های جستجو داشته‌اند. درنهایت گوگل به‌دلیل فناوری پیشرفته، تمرکز بر نوآوری و تمایل به ریسک‌کردن پیروز شد. در مقابل، یاهو به‌کندی تطبیق پیدا کرد و موقعیت خود را در برابر یک رقیب فعال‌تر از دست داد. بااین‌وجود، می‌توان ادعا کرد که رقابت این دو شرکت نقش زیادی در توسعه اینترنت داشته است.

یاهو از زمان تأسیس در سال ۱۹۹۵ یکی از پیشگامان اصلی بازار موتور‌های جستجو بوده است. حالا با معرفی این تجربه جدید، این شرکت امیدوار است که بتواند جایگاه خود را در بازار جستجو بازیابی کند.

طبق آمار‌های ارائه‌شده، تا اکتبر سال ۲۰۲۳ گوگل با سهم بازار ۹۱.۵۵ درصدی همچنان برترین موتور جستجوی جهان محسوب می‌شود. پس از آن نیز بینگ و یاندکس به‌ترتیب ۳.۱۱ و ۱.۸۳ درصد از سهم بازار را در اختیار دارند.

تجربه جدید موتور جستجوی یاهو انتظار می‌رود که در هفته‌های ابتدایی سال ۲۰۲۴ راه‌اندازی شود. احتمالاً طی ماه‌های آینده شاهد انتشار اطلاعات بیشتری درباره آن خواهیم بود.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا