یزدفردا: رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان با دلجویی از اصحاب رسانه استان گفت: فرآیند حضور خبرنگاران در دانشگاه برای پوشش خبری نشست‌ها و رویدادها تسهیل می‌شود.

به گزارش یزدفردا: نشست بررسی اتفاق اخیر در دانشگاه شهید باهنر کرمان مبنی بر ممانعت از ورود خبرنگاران به نشست دکتر سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در تالار وحدت دانشگاه و برخورد فیزیکی با خبرنگار تسنیم، با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، مسئول سازمان بسیج رسانه استان، مدیرعامل خانه مطبوعات استان، رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان و مدیران خبرگزاری‌های استان در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان برگزار شد.

محسن روحی در این نشست با اشاره به اینکه وظیفه سازمانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی حمایت از خبرنگاران و پیگیری مشکلات آنهاست، گفت: اقدام اخیر دانشگاه در ممانعت از حضور خبرنگاران و در نهایت برخورد فیزیکی با خبرنگار تسنیم را اقدام فردی می‌دانیم و حتماً دانشگاه با فرد خاطی برخورد خواهد کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با تقدیر از موضع استاندار در حمایت از خبرنگاران و پیگیری موضوع بیان کرد: امیدواریم با برنامه‌ریزی انجام شده توسط دانشگاه، دیگر شاهد این اتفاقات نباشیم.

روحی با بیان اینکه دانشگاه باهنر کرمان یک ظرفیت علمی عظیم برای استان بوده و در جهت امیدآفرینی و بیان دستاوردها بسیار اهمیت دارد، افزود: تعامل بین دانشگاه و رسانه بسیار اثرگذار است و دلخوری‌های ایجاد شده را باید کنار گذاشت.

وی با اشاره به اینکه در آستانه انتخابات هستیم و وظیفه همه ما افزایش مشارکت عمومی مردم در انتخابات است و رسانه در این زمینه نقش اثرگذاری دارد، گفت: باید زمینه حضور رسانه را برای این امر مهم تسهیل کرد و از این جهت نیازمند همکاری دستگاه‌ها هستیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان فضای دانشگاه و ارتباط با قشر جوان جامعه برای ایجاد شور انتخاباتی را بسیار با اهمیت دانست و گفت: همه این اتفاقات با کمک رسانه به نتیجه مطلوب می‌رسد و باید از این ظرفیت استفاده کرد.

دکتر حسین اکبری رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان نیز با بیان اینکه از اتفاقی که در دانشگاه افتاد ناراحت هستیم، گفت: حتماً با برنامه‌ریزی که می‌شود، در آینده شاهد اینگونه اتفاقات در دانشگاه نخواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه باهنر کرمان سیزدهمین دانشگاه جامع کشور بوده و نقش مهمی در توسعه علم و دانش دارد و این نقش غیرقابل انکار است، تصریح کرد: مسائلی که در جریان نشست دکتر جلیلی با دانشجویان برای خبرنگاران پیش آمده است ناخواسته و خطای فردی بوده و خواسته دانشگاه نبوده است.

اکبری با بیان اینکه ۱۴ هزار دانشجو در دانشگاه باهنر کرمان تحصیل می‌کنند و با کارکنان و همچنین حضور سایر دانشجویان در این دانشگاه به ۱۵ هزار نفر هم می‌رسد، افزود: قطعاً این جمعیت کار نظارتی را سخت می‌کند اما جایگاه خبرنگار برای ما اهمیت زیادی دارد چرا که مجاهدانه برای تنویر افکار عمومی و جهاد تبیین تلاش می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه تکریم خبرنگاران در دستور کار دانشگاه قرار می‌گیرد و اصلاً جای این رفتار در دانشگاه نبود و دانشگاه باهنر در صدد جبران است، گفت: فرآیند حضور خبرنگاران در دانشگاه باهنر برای پوشش خبری نشست‌ها و رویدادها تسهیل می‌شود.

در این جلسه رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان با دلجویی از اصحاب رسانه استان کرمان، خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی انجام شده دیگر شاهد این اتفاقات در دانشگاه نخواهیم بود.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا