یزدفردا: کاشت زیره سیاه در مزارع شهرستان کوهبنان آغاز شد.

به گزارش یزدفردا: فاطمه قربانی کارشناس باغبانی جهاد کشاورزی شهرستان کوهبنان گفت: کاشت زیره سیاه در شهرستان کوهبنان چند سالی است که به صورت آزمایشی انجام شده بود و امسال برای نخستین بار چندین هکتار از مزارع شهرستان کوهبنان به کشت زیره سیاه کرمانی اختصاص یافته است.

وی بیان کرد: این گیاه در محیط زیست طبیعی به وسیله بذر تکثیر می شود که در کشور ما برداشت بی رویه و غیر علمی از میوه های این گیاه زمینه نابودی آن را فراهم ساخته است . از این رو اهلی کردن و تولید این گیاه ضرورت دارد.

این کارشناس افزود:امیدوارم با توجه به اینکه این گیاه آب بسیار کمی نیاز دارد وبرای کشاورزان به صرفه است، مزارع بیشتری زیر کشت این گیاه دارویی بسیار ارزشمند قرار گیرد.

زیره سیاه معروف به زیره ایرانی یا زیره کرمانی یکی از گیاهان دارویی بسیار پرکاربرد در طب سنتی (طب اسلامی) است که جایگاه ویژه ای در سفره های ایرانی دارد.

زیره سیاه به عنوان تسریع‌کننده‌ی گوارش ، درمان سرماخوردگی معمولی، کم‌خونی، بی‌خوابی، اختلالات تنفسی و … استفاده می‌شوند و ارزش تغذیه ای خارق‌العاده‌ بالایی دارد بطوری که سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی بی‌شمار است. زیره حاوی آهن، کلسیم، منیزیوم، منگنز، فسفر، سدیم، و روی فراوان است.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا