مدیرعامل شرکت ملی مس از اجرای پروژه‌ی فاضلاب شهری شهربابک خبر داد و گفت: خدمات اجتماعی مس باید با توجه به نیازها‌ی شهرستان و اولویت بندی مسئولین انجام شود.



به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهربابک؛ چهارشنبه ۲۴ آبان ماه نشستی با حضور جلالی فرماندار، دکتر خرمی‌شاد مدیرعامل شرکت ملی مس، مهندس محمودی مدیر مجتمع مس شهربابک و چندی از مسئولین شرکت ملی مس در محل فرمانداری برگزار شد.

فرماندار شهربابک در این نشست با اشاره به بحث تملک روستای لاطلا، رفع این مسئله را علاوه بر حل مشکلات روستاییان، باعث تسریع در اجرای پروژه‌های توسعه مس عنوان نمود و خواهان رسیدگی به وضعیت این روستا در کوتاهترین زمان شد.


جلالی همچنین مشکلات دامداران منطقه خاتون آباد را مطرح و اظهار داشت: راه‌حل پرداخت میانگین خسارات به صورت توافقی با دامدار می‌تواند پایان این روند مشکل‌زا و دردسر آفرین برای دامداران و شرکت مس باشد.

وی همچنین با توجه به عدم پرداخت خسارات سال ۱۴۰۱ به دامداران و به وجود آمدن مشکل تامین خوراک دام، نسبت به قرار گرفتن معوقات دامداران در اولویت شرکت مس تاکید نمود.

جلالی در ادامه این نشست، گفت: با توجه به بحران کم آبی شهرستان شهربابک در فصل تابستان، با همکاری شرکت مس می‌توان در مواقع مورد نیاز، دو حلقه چاه از چاه‌های دشت خاتون آباد به شبکه آبرسانی شهرستان جهت رفع مشکلات مردم اضافه گردد.

فرماندار شهربابک با اشاره به ثبت شهرستان شهربابک به عنوان شهر ملی فیروزه، بیان کرد: با توجه به تشکیل کمیته توسعه عمران با سهام داری مردم شهرستان، امکان نظارت این شرکت را بر مراحل استخراج، انبار و تحویل به اتحادیه به شرکت توسعه عمران داده شود تا از حجم بالای قاچاق سنگ خام فیروزه جلوگیری شود.

دکتر خرمی شاد در این نشست، در راستای رفع مشکلات مربوط به روستای لاطلا و دامداران مقرر نمود جلسه‌‌ای با حضور فرماندار و مسئولین مس به جهت اعلام تصمیم نهایی برگزار شده و نتیجه به شرکت ملی مس جهت تصویب در هیئت مدیره ارسال گردد.

مدیرعامل شرکت ملی مس همچنین از اجرای پروژه‌ی فاضلاب شهری شهربابک با اعتباری بالغ بر شش هزار میلیارد تومان خبر داد و افزود: خدمات اجتماعی مس باید  با توجه به نیازهای شهرستان و اولویت بندی مسئولین انجام شود.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا