یزدفردا: مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان گفت: در یک سال اخیر سیستم سرمایشی و گرمایشی ۱۰۰۰ کلاس درس در سطح استان کرمان استانداردسازی شده که بیش از ۱۰ درصد از کل عملکرد کشور را شامل می‌شود.

به گزارش یزدفردا: رضا هدایتی ۲۷ آبان ماه در ارتباط ویدئو کنفرانس با مراسم افتتاح استانداردسازی سامانه گرمایشی ۹۵۰۰ کلاس درس در کشور اظهار کرد: با استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی ۱۰۰۰ کلاس درس، استان کرمان ۱۰ درصد از این سامانه را به خود اختصاص داده است.

وی گفت: یکی از اهداف سازمان نوسازی مدارس کشور، استانداردسازی سامانه گرمایشی و سرمایشی مدارس است.

هدایتی ادامه داد: در یک سال اخیر سیستم سرمایشی و گرمایشی ۱۰۰۰ کلاس درس در سطح استان کرمان استانداردسازی شده که بیش از ۱۰ درصد از کل عملکرد کشور را شامل می‌شود.

مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان بیان‌کرد: تقریبا ۶۰ درصد از اجرای این سامانه‌ها در مناطق جنوب و محروم استان رخ داده و در تمام نقاط استان از سیستم استاندارد به روز و با کیفت عالی استفاده شده و با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از تولید ملی، تجهیزات این سامانه‌ها همه از تولیدات شرکت‌های داخلی کشور تهیه شده است.

هدایتی افزود: نگهداری از این تأسیسات، حفظ بیت‌المال و وظیفه مدیران مدارس و مسئولان آموزش و پرورش استان است که با نگهداری و انجام تعمیرات دوره‌ای عمر این تجهیزات و سامانه‌های سرمایشی و گرمایشی را چند برابر می‌کند و از هزینه کرد دوباره اعتبارات در مدارس جلوگیری خواهد نمود که در این رابطه نیازمند نگاه ویژه مسئولان آموزش و پرورش استان هستیم.

وی تصریح کرد: سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی مدارس در قالب کولر گازی (اسپلیت سرمایشی و گرمایشی)، سیستم موتورخانه مرکزی، پکیج زمینی و دیواری و سامانه‌های برقی استاندارد سازی شده است.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا