محمد حسین تقوایی


6 نفر در استان یزد به مبتلا شدند
یزد - خبرگزاری مهر: رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: شش بیمار مبتلا به آنفلوانزای خوکی در استان یزد شناسایی شدند.
سیدجلیل میرمحمدی در گفتگو با خبرنگار مهر در یزد اظهار داشت: به رغم توصیه ‌های موکد این دانشگاه همچنین پزشکان کاروانها برای خودداری از سفر حج یا رعایت نکات بهداشتی در صورت انجام سفر، تمامی افراد مبتلا به آنفلوانزای خوکی افرادی هستند که به تازگی از سفر حج بازگشته‌ اند.
وی افزود: به دلیل شیوع این بیماری در کشور عربستان، سفر به این کشور به ویژه برای کودکان زیر شش سال و افراد بالای 65 سال به هیچ وجه توصیه نمی‌ شود.
میرمحمدی خاطرنشان کرد: بقیه افرادی که به این سفر مشرف می‌ شوند نیز باید تمام نکات بهداشتی برای ایمنی در مقابل این بیماری را رعایت کنند.
وی به مردم توصیه کرد: از آنجا که این بیماری از راه دست دادن، روبوسی و حتی قرار گرفتن در فاصله یک متری دیگران منتقل می‌شود، خودداری از انجام این اقدامات با افرادی که به تازگی از سفر حج بازگشته‌اند، ضروری است.
میرمحمدی یادآور شد: به منظور جلوگیری از شیوع بیشتری این بیماری در سطح استان یزد، در فرودگاه شهید صدوقی این استان پایگاه بهداشتی راه‌اندازی شد که یک پزشک و کارشناس در آن استقرار یافته ‌اند و مسافران پروازهای خارجی را مورد معاینه قرار می‌دهند.
وی با اشاره به اینکه آنفلوانزای خوکی یک بیماری حاد تنفسی در خوکهاست که به سرعت به افراد دیگر سرایت می‌کند، علائم این بیماری را شامل تب، گلودرد، درد بدن، سرفه خشک، آبریزش بینی، استفراغ، اسهال و ... اعلام کرد.
میرمحمدی خاطرنشان کرد: در استان یزد اقدامات لازم برای مقابله با این بیماری فراهم شده اما پیشگیری و مراقبت بسیار ساده‌تر و اطمینان‌ بخش‌تر از درمان است.

چهار نفر از افراد مبتلا به آنفولانزای خوکی در یزد مرد و بقیه زن هستند.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا