یزدفردا :استاندار يزد به همراه معاونين استان و جمعي از مديران اجرايي استان يزد و فرماندار از شهرستان خاتم بازديد و از نزديك در جريان مسائل و مشكلات اين منطقه محروم قرار گرفتند .

فلاح زاده در اين مراسم ابتدا وارد بخش مروست شدند و ضمن اداي احترام به مقام شامخ شهيدان و بازديد ازگلزار شهداي مروست از پروژه هاي عمراني مجتمع ورزشي مروست ، پل خيرآباد ، درمانگاه روستاهاي تركان و هرابرجان ، قلعه مروست بازديد نموده در ادامه ضمن بازديد از منطقه صنعتي كوثر وارد بخش مركزي شده و با نثار صلوات و اداي احترام به شهدا از پروژه هاي قلعه ملكي ، ساختمان فني و حرفه اي ، مسكن معلولين ، روستاي احمدآباد ، محله محروم هادي آباد (طايفه فيوج) منازل مسكوني محرومين ، مجتمع ورزشي هرات ، استخر سرپوشيده ، كلنگ زني سالن جديد ورزشي ، مسكن مهر ، ساماندهي پارك تفريحي سرچشمه هرات ، ايستگاه بازرسي مسير جاده هرات - شهربابك بازديد نمودند.

در ادامه فلاح زاده استاندار يزد در جلسه شوراي اداري شهرستان با اشاره به محوريت سفرهاي شهرستاني تصريح كرد محوريت سفرهايي كه در حال انجام است فقط مصوبات دولت و مقام معظم رهبري است و اين سفرها ديد و بازديد از چگونگي اجراي مصوبات سفر اول و دوم رياست جمهور و رهبري است و انشاءا000 مشكلات را جمع بندي و از طريق وزارتخانه ها پي گيري خواهيم نمود.

استاندار يزد با تاكيد بر توجه ويژه مديران به مناطق محروم افزود در آخرين ابلاغ دولت شهرستانهاي خاتم و. ابركوه به عنوان مناطق محروم و در شهرستان طبس بخشهاي ديهوك و عشق آباد (دستگردان ) خرانق در شهرستان اردكان و دهستان ندوشن از شهرستان صدوق و آسفيج شهرستان بافق نيز جز مناطق محروم محسوب شدندوهمه بايد دست در دست هم بدهيم و بتوانيم با مقدوراتي كه داريم قدمي در جهت توسعه اين مناطق و بخشهاي محروم و همچنين ديگر شهرستانهاي برخوردار برداريم .

در ادامه جلسه سيد ناصرامامي فرماندار شهرستان ضمن خير مقدم به استاندار ، معاونين و مديران كل استان تصريح كرد همانطور كه همه عزيزان مستحضريد شهرستان خاتم به عنوان يكي از مناطق محروم استان محسوب مي گردد كه نياز به توجه جدي وويژه دارد البته استاندار توجه اي خاص به مناطق محروم از جمله اين شهرستان دارند و در تمامي زمينه ها اينجانب را حمايت نموده اند لذا از جمله مشكلاتي كه در شهرستان مطرح و مردم خواستار توجه مسئولين مي باشد بحث گازرساني به شهرهاي هرات و مروست آغاز عمليات اجرايي سد هرات ، راه اندازي صنايع ، توجه ويژه به بخش كشاورزي و ... است كه اميدوارم در اين جلسه بتوانيم مصوبات خوبي داشته باشيم و بتوانيم دين خود را به اين مردم محروم اداء نمائيم .

در ادامه فرماندار مسائل و مشكلات را در بخشهاي مختلف مطرح و پس از بحث و بررسي و نظرات كارشناسي مديران و با دستور استاندار مصوب گرديد .

فلاح زاده در يايان جلسه در گفتگو با خبرنگاران ضمن جمع بندي مصوبات تصريح كرد حدود 70 مصوبه در رابطه با توسعه شهرستان داشته ايم بعضي ها تاكيد بر مصوبات قبلي بود و همچنين پي گيري مصوبات سفرهاي دولت و مقام معظم رهبري كه از جمله اين مصوبات گازرساني است كه در دستور كار جدي مديريت ارشد استان و شركت گاز قرار گرفت و اميدواريم كه با پيگيري هايي كه شده سرعت عمليات بيشتر شود و مقرر شد 60% از بخش مركزي يعني شهر هرات در دستور عمليات گاز رساني قرار بگيرد فرماندار بدنبال اين مصوبه خواستار پيگيري آغاز عمليات انتقال گاز به مروست نيز گرديدند.

همچنين مقرر شد برق رساني به روستاهاي بالاي 15 خانوار و همچنين برق رساني به 8 حلقه چاه منطقه مروست ، احداث مخزن 200 متر مكعبي ، راه اندازي دانشگاه پيام نور ، ايجاد يك دبيرستان نمونه دولتي دختران در دستور كار ادارات ذيربط قرار گيرد .

در حوزه راه سازي تسريع در ساخت جاده مروست به مهر دشت كه انشاءا... تا پايان سال 89 به اتمام برسد اختصاص يك ميليارد تومان جهت پوشش انهار و كارهاي آب و خاك مصوب گرديد .

صدور مجوز چاه اضطراري براي روستاهاي كرخنگان ، چنارناز ، حسن آباد خوانسار و كوشك (چاه به جاي قنات ) تصويب شد . يكسري ادارات مقرر شد خودرو مورد نياز ادارات شان را در شهرستان فراهم كنند .

مطالعه و شروع عمليات اجرايي مجتمع اداري شهرستان در دستور كار قرار گرفت همچنان كه در سفر دولت مصوب گرديد با اختصاص بودجه و فروش اماكن متفرقه دولتي در شهرستان و منابع ديگراحداث مجتمع ادارات در دستوركار قرار گيرد كه اين كار محسنات زيادي را براي مردم و دولت و صرفه جويي در بودجه و پائين آمدن هزينه استهلاك مردم در رفت و آمد را موجب خواهد شد و به اين ترتيب تمامي ادارات شهرستان داراي ساختمان خواهند شد .

تامين نيروي ادارات بخش مروست و استقرار نمايندگي اداراتي كه در آن بخش حضور ندارند فعلا" به صورت دو روزدر هفته مشخص گرديدو مقرر شد راه اندازي ادارات در بخش مروست به صورت ويژه توسط ادارات كل استان پيگيري گردد.

با توجه به پيگيري هاي مكرر فرماندار و مذاكرات انجام شده موافقت استان در خصوص تامين آب مورد نياز صنعت فراهم شده و بايد پي گيرمجوز از وزارت نيرو باشيم .

رفع بخش از مشكلات حوزه بهداشت و درمان مثل تامين آمبولانس ، يكسري تسهيلات و همچنين تامين نيروي متخصص كه در جلسه اي كه با حضور هيات امناء دانشگاه علوم پزشكي و وزير بهداشت و درمان و آموزش پزشكي داشتيم مطرح شد و مقرر گرديد اعتباري را بدهند .

استاندار در پايان اظهار اميدواري نمود كه اين سفرها و تصميم ها گامي باشد در جهت توسعه مناطق محروم و انشاءا... كه مديران استان نيز با توجه ويژه به اين مناطق دين بزرگ خود را به اين مردم ادا نمايند.

لازم به ذكر است در ادامه برنامه سفر استاندار ، فرماندار شهرستان و هيات همراه از خانواده هاي شهيدان مرتضي دهستاني و جعفر استبرقي در شهر هرات و شهيد فلاحتي در شهر مروست بازديد و ضمن قرائت فاتحه و اداي احترام به بازماندگان اين شهدا مسائل و مشكلات آنها را بررسي نموده و قول پي گيري نمودند.

ضمنا"ليست كليات مصوبات سفر استاندار متعاقبا" به اطلاع عموم خواهد رسيد .



  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا