یزدفردا: با نصب و راه اندازی اولین سایت اینترنت ۵G همراه اول در استان کرمان چند منطقه از این اینترنت بهره‌مند شدند

به گزارش یزدفردا: حسن آذری نصرآباد مدیر مخابرات منطقه کرمان از نصب و راه ندازی اولین سایت اینترنت مجهز به تکنولوژی ۵G توسط همراه اول در کرمان خبر داد.

این سایت که در بلوار جمهوری محدوده فرودگاه و بلوار حجاج را پوشش میدهد راه اندازی شده است.

وی گفت: تا کنون مردم از چهار نسل اول ارتباطات سیار که هر کدام سطح جدیدی از اتصال را به به همراه داشتند را استفاده کرده اند. در نوع اتصال ۳G و ۴G شاهد تمرکز بر بهبود انتقال داده‌های تلفن همراه بودیم؛ و حالا در ۵G به دنبال ادامه‌ی این روند و گسترش استفاده از آن برای دسترسی با سرعت و پهنای باند بالا در تلفن همراه خواهیم بود.

اذری افزود: در کنار راه اندازی ۵G قرار است که ۴G نیز کار کند و در نهایت به طور کامل جایگزین آن شوداین شبکه همچنین به دلیل استفاده از طیف‌های گسترده سیگنال‌های جدید، قادر به پشتیبانی از دستگاه‌های بیشتری است.

وی یاداور شد: این تکنولوژی فرصت‌ها و نوآوری‌های جدیدی را برای پیشرفت فناوری ایجاد خواهد کرد. انتظار می‌رود فناوری‌هایی مانند اینترنت اشیا (IoT) که در حال رشد و توسعه چشم گیری میباشد با کمک تکنولوژی ۵G سرعت بیشتری بگیرد. ارتقای آینده از ۴G به ۵G و فراگیری در سطح استان کرمان در دستور کار جدی مخابرات ایران و همراه اول بوده و منبعد شاهد راه اندازی بیشتر سایت‌های همراه اول به این تکنولوژی در سطح استان خواهیم بود

وی اظهار داشت:مشترکینی که سیم کارت همراه اول دارند و گوشی‌های تلفن همراه آن‌ها از تکنولوژی ۵G پشتیبانی می‌کند می‌توانند در نقاط تحت پوشش از اینترنت پر سرعت ۵G استفاده کنند. هم چنین از طریق مودم‌های ۵G و سرویس وای فای آن امکان استفاده از این فناوری وجود دارد.

توسعه فناوری ۵G توسط مخابرات منطقه کرمان و همراه اول با سرعت در سطح استان درحال گسترش و انجام می‌باشد که به زودی با افتتاح رسمی، مردم استان کرمان از خدمات و سرویس‌های آن بهره‌مند خواهند شد.

وی افزود گروه شرکت مخابرات ایران به عنوان بزرگترین و تاثیرگذارترین اپراتور ارتباطی کشور برنامه هاو پروژه‌های بزرگی را برای ارتقاء تکنولوژی‌های شبکه‌های ارتباطات ثابت و سیار برای ورود کشوربه صحنه تحول دیجیتال در دست اقدام دارد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا