بزرگترين اجلاس سالانه كشوري آموزش و پرورش امسال در حالي برگزار شد كه ناهماهنگي روابط عمومي وزارتخانه، موجب اعتراض خبرنگاران شد.

ایسنا: بزرگترين اجلاس سالانه كشوري آموزش و پرورش امسال در حالي برگزار شد كه ناهماهنگي روابط عمومي وزارتخانه، موجب اعتراض خبرنگاران شد.

شايد صحبت كردن در مورد مشكلات خبرنگاران حوزه آموزش و پرورش در زمينه‌هايي همچون دعوت به موقع براي برنامه‌ها يا انجام هماهنگي‌ براي پوشش برنامه‌ها و تهيه مصاحبه و ... داستاني تكراري باشد و محدود به يك سازمان و نهاد خاصي نباشد، اما بازخواني آن براي خبرنگاران آن هم همزمان با روز خبرنگار هرگز تكراري نخواهد بود؛ چه بسا كه شايد اين اقدام در راستاي رفع مشكلات موجود در مورد نحوه ارتباط گيري اين روابط عمومي با خبرنگاران موثر واقع شود.

اما حكايت بي‌احترامي‌ روابط‌عمومي آموزش و پرورش به خبرنگاران اين بار در آستانه روز خبرنگار و در جريان برگزاري بيست و ششمين اجلاس رؤساي آموزش و پرورش كشور، در حالي تكرار شد كه خبرنگاران عليرغم دعوت قبلي و اينكه روابط عمومي اين وزارتخانه از مدت‌ها قبل اسامي خبرنگاران را دريافت كرده بود، در پوشش خبري اين اجلاس با مشكل و بي‌احترامي روابط عمومي وزارتخانه مواجه شدند.

در روز افتتاحيه اجلاس، حراست وزارت آموزش و پرورش از ورود خبرنگاران جلوگيري كرد و خبرنگاران بعد از ساعتي انتظار در پشت درهاي اردوگاه شهيد باهنر تهران كه مسافت طولاني و زمان زيادي براي رسيدن به اين مكان صرف مي‌شود، اجازه ورود يافتند و وقتي كه خبرنگاران از سد حراست گذشتند و به محل مراسم رسيدند نيز اعلام شد كه وزير آموزش و پرورش در مراسم حضور پيدا نمي‌كند و خبرنگاران بايد برگردند؛ گويي عدم حضور وزير در اين مراسم، براي روابط عمومي وزارتخانه قابل پيش‌بيني نبوده است!

رفتار اين وزارتخانه در روز پنجشنبه يعني روز دوم اين همايش كشوري نيز كمتر از روز اول جاي پرسش ندارد؛ چرا كه پيام كوتاهي كه از سوي نماينده روابط عمومي وزارتخانه به خبرنگاران مبني بر اين كه «نيازي نيست به اردگاه باهنر تشريف بياوريد!» در شرايطي ارسال شد كه تعداد قابل توجهي از خبرنگاران اين حوزه، پيش از دريافت اين پيام كوتاه در حدود ساعت 10 صبح، در اين مراسم حضور پيدا كرده و البته با برخورد مشابهي از سوي حراست و روابط عمومي آموزش و پرورش مواجه شده بودند؛ آن گونه كه از ورود خبرنگاران بعد از حدود 2 ساعت انتظار به اجلاس جلوگيري شد.

در نهايت اين پرسش مطرح مي‌شود كه آيا اساسا چنين رفتار و رويه‌اي از سوي روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش توجيه‌پذير است واساسا اگر قرار است كه برنامه‌ و مراسمي بدون حضور خبرنگاران برگزار شود چه نيازي به ارسال دعوت‌نامه و دعوت از اصحاب رسانه‌هاست؟
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا