مشکل کمبود آب در شهر نیر با بهره برداری از طرح بزرگ آبرسانی به شهر نیر از فاصله 19 کیلومتری منطقه قائم دشت مرتفع شد.
به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان یزد عملیات اجرایی این پروژه از خرداد ماه سال 85 آغاز و در تیرماه سالجاری به اتمام رسید که پس از بهره برداری آزمایشی در اوایل مرداد ماه، به بهره برداری رسمی خواهد رسید.
محمدرضا محمدی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد با اعلام این خبر افزود:پروژه خط انتقال آب به شهر نیر با اعتباری بالغ بر 16 میلیارد و 800 میلیون ریال از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری و اعتبارات مقابله با خشکسالی اجراء شده است.
وی بیان کرد: با بهره برداری از این پروژه توان تأمین آب شهر نیر تا افق سال یکهزار و 400 تأمین می شود و شهروندان نیر با مشکل کم آبی مواجه نخواهند شد.
محمدی اضافه کرد: پروژه مذکور در چهار فاز اجراء شده است که فاز اول شامل لوله گذاری و اجرای خط انتقال به قطر 150 میلی متر از نوع آزبست و فولادی به طول 10 کیلومتر و احداث حوضچه تخلیه، شیر هوا، حفر دو حلقه چاه همراه با برق رسانی و تجهیز چاه ها بوده است.
وی اظهار داشت:فاز دوم و سوم نیز شامل لوله گذاری به قطر 150 میلیمتر از نوع آزبست و فولادی به طول 9 کیلومتر و احداث حوضچه تخلیه و شیر هوا بوده و فاز چهارم آن نیز شامل ساخت سه عدد مخزن با مجموع ظرفیت 600 متر مکعب و سه عدد ایستگاه پمپاژ با حصارکشی و محوطه سازی که اجرای آن به پایان رسیده است.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا