یزدفردا: رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور تربیت دانشجویان براساس نیاز بازار کار را رویکرد این دانشگاه اعلام کرد.

به گزارش یزدفردا: عرفان خسرویان ظهر امروز ۲۱ آبان ماه در دیدار با استاندار کرمان ایجاد نخستین کنسرسیوم اشتغال را یک کار بزرگ دانست و گفت: کرمان به عنوان پایلوت این طرح است. 

وی کنسرسیوم اشتغال را یک اتفاق برد - برد دانست و بیان کرد: زنجیره‌های پیچیده صنعتی، نیروهای تکنیکی می‌خواهند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور در بخش دیگر سخنانش عنوان کرد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای میزبان ۲۰۰ هزار دانشجوی دولتی به صورت حضوری است و تنها دانشگاه نظام آموزش مهارتی دولتی هستیم.

وی از اهمیت کیفیت آموزش‌ سخن به میان آورد و اظهار کرد: اگر دو سال آموزش باکیفیت بدهیم، ۳۰ سال فرد به عنوان متخصص به کشور خدمت‌رسانی می‌کند. 

خسرویان اظهار کرد: دانشگاه‌ها تاکنون عرضه‌محور بوده‌اند و اکنون ما دانشجو را بازارمحور تربیت می‌کنیم تا نیاز بازار کار کشور را تامین کنیم.

وی با اشاره به اینکه خیران ۶۰۰ میلیارد تومان در حوزه فنی و حرفه‌ای سرمایه‌گذاری کرده‌اند، تصریح کرد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای به عنوان تنها نهادی است که مجوز تایید صلاحیت حرفه‌ای را صادر می‌کند.

محمدمهدی فداکار استاندار کرمان نیز در این دیدار گفت: کرمان، استان صنعتی است و صنایع معدنی و خودروسازی نیازمند نیروی کار ماهر در این خطه است و برای تربیت نیروی ماهر دانشگاه فنی و حرفه‌ای می‌تواند کمک کند.

وی با اشاره به ظرفیت استان کرمان اظهار کرد: اگر بتوانیم زیرساخت‌های آموزشی لازم را ایجاد کنیم، صنایع بزرگ استان نیز برای جذب نیروی ماهر از این مسیر رغبت پیدا می‌کنند. 

استاندار کرمان ادامه داد: بخش خصوصی بهتر می‌تواند از این ظرفیت(کنسرسیوم اشتغال) استفاده کند زیرا وقت و هزینه برای هدر دادن، ندارد و اگر در تجربه اول موفق باشیم، شرکت‌ها و صنایع نیز از این طرح استقبال خواهند کرد.

امروز ۱۹ تفاهم‌نامه با شرکت‌ها و صنایع استان در قالب کنسرسیوم اشتغال جهت آموزش دانشجویان ماهر موردنیاز این واحدها منعقد شد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا