یزدفردا: پرونده‌های قاچاق کالا و بهداشت در کرمان کاهش 26 درصدی داشته است.

به گزارش یزدفردا: رئیس کل دادگستری استان کرمان در نشست شورای قضایی کرمان خواستار نظارت بیشتر اداره کل تعزیزات حکومتی استان بر بازار شد.

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی بیان کرد:لازم است تا امکانات و فضای فیزیکی و نیروی انسانی کافی در اختیار تعزیرات حکومتی استان کرمان قرار گیرد تا این سازمان بتواند به وظیفه خود که نظارت و برخورد با اصناف متخلف است به خوبی عمل کند.

 رییس شورای قضایی استان کرمان نقش سازمان تعزیرات حکومتی را در تثبیت و رشد اقتصادی کشور موثر دانست و اظهار داشت: عملکرد سازمان تعزیرات حکومتی استان کرمان در زمینه کاهش تخلفات مربوط به قاچاق کالا قابل قبول است.

این مقام ارشد قضایی در استان کرمان بر همکاری بیشتر فراجاو تعزیرات در زمینه اجرای احکام تعزیرات حکومتی تاکید کرد و افزود:بایستی از ظرفیت بخش های مختلف در شورای قضایی استان کرمان برای حل مشکلات و رفع موانع استفاده کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمان هم در این جلسه خواستار تامین فضای فیزیکی و نیروی انسانی برای خدمت رسانی به مردم در شهرستان ها شد.

ارسلان میری با اشاره به اهمیت تبیین نقش تعزیرات در رسیدگی به تخلفات اقتصادی افزود:میزان پرونده‌های وارده در بخش کالا و خدمات در هفت ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه در سال ۱۴۰۱، ۵۰ درصد کاهش و پرونده‌های وارده در بخش قاچاق کالا و ارز در هفت ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه در سال ۱۴۰۱، ۶۰ درصد افزایش داشته که پرونده های قاچاق سوخت بیشترین سهم را به خود اختصاص داده است.

وی در ادامه گفت: در بخش بهداشت پرونده‌های وارده ۷ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه در سال ۱۴۰۱ ، ۲۲ درصد کاهش داشته و در مجموع پرونده‌های وارده در حوزه کالا و خدمات ،قاچاق کالا و بهداشت در هفت ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۲۶ درصد کاهش داشته است.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا