یزدفردا: مشاور مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: کرمان تنها کلان شهری که تمام منابع آب آن زیرزمینی و عمق چاه‌ها به ۳۵۰ متری رسیده است.

به گزارش یزدفردا: محمدرضا بختیاری مشاور مدیرعامل شرکت مهندسی اب و فاضلاب کشور در جلسه قرارگاه آب استان کرمان اعلام کرد: کرمان تنها کلان شهری که تمام منابع آب آن زیرزمینی و عمق چاه‌ها به ۳۵۰ متری رسیده و تا حدامکان باید از حفر چاه جلوگيري شود و راهکار رفع مشکل آب کرمان اجرای خط انتقال اب از خلیج فارس است.

محمدرضا بختیاری ادامه داد: باید تلاش شود تا چاه های کمتری حفر کنیم اما با توجه به شرایط کنونی شهر کرمان پیگیر این مسئله هستیم که حفر چاه ها انجام شود.

مدیرعامل شرکت آبفا استان کرمان، به مشکلات تابستان امسال اشاره کرد و گفت: در تابستان وضعیت سختی را پشت سرگذاشتیم و روزانه وضعیت از نزدیک رصد می شد و برای حاشیه شهر که اکثریت انشعابات غیر مجاز هستند و به کمک ابرسانی سیار و با کمک از تانکرهای سایر شهرها و سپاه و ارتش آبرسانی به این مناطق انجام شد.

علیرضا عبدیان افزود: اقداماتی برای رفع مشکل آب در شهر کرمان انجام شد که شامل حفاری و تجهیز 8 حلقه چاه ، اجرای 4 کیلومتر خط برق و اجرای 10 کیلومتر خطوط انتقال اب و جمع اوری چاه ها ، اجرای خطوط آبرسان داخل کشور ، تله متری 61 حلقه چاه ، جداسازی فضای سبز، نشت یابی خطوط شبکه آب به متراژ 250 کیلومتر و استاندارد سازی و اجرای شبکه توزیع اب شهرکهای حاشیه بخشی از این اقدامات بوده است.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا