یزدفردا: استاندار کرمان با اعلام بهبود شرایط اشتغال و سرمایه‌گذاری در استان گفت: کرمان رتبه چهارم کشوری را در امنیت سرمایه‌گذاری به دست آورده است.

به گزارش یزدفردا: محمدمهدی فداکار صبح شنبه 20 آبان ماه در کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان ارتقای رتبه فضای کسب و کار و ایجاد اشتغال پایدار را حاصل تلاش و همگرایی دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها و تیم اقتصادی استان دانست و گفت: سخت‌ترین جوابی که باید به مردم بدهیم در حوزه اشتغال است و همه تلاشمان را باید بکار بگیریم که اشتغال جوانان به سامان برسد.

وی روند رو به رشد فضای کسب و کار و کاهش نرخ بیکاری در استان را مورد اشاره قرار داد و افزود: تنوع شاخص‌ها در مراکز ارزیابی متفاوت، همه نشان از همبستگی مثبت در استان و فضای رو به بهبود محیط کسب و کار و اشتغال را نشان می‌دهد.

استاندار کرمان تصریح کرد: با کاهش نرخ بیکاری استان کرمان به 7.4 درصد، در حال حاضر بهترین وضعیت را در هشت سال گذشته شاهد هستیم.

فداکار در خصوص تفاوت نرخ اشتغال زنان و مردان در استان گفت: بخشی از این تفاوت به دلیل معدنی بودن استان طبیعی است، اشتغال بانوان را در حوزه‌های خدمات و گردشگری و صنایع دستی می‌توانیم دنبال کنیم.

وی به رتبه چهارم امنیت سرمایه‌گذاری در استان اشاره داشت و تصریح کرد: شرایط برای اشتغال و سرمایه‌گذاری در استان بهبود یافته است و ارزش دارد که تلاشمان را بیشتر کنیم.

استاندار کرمان گفت: برخی شاخص‌های اثرگذار در اشتغال و کسب و کار هنوز بهبود نیافته که چندان کار دشورای هم نیستند، مثلا شرکت‌های معدنی و راهداری ما معطل سوخت هستند و به ناچار منجر به تعطیلی کار می‌شود.

فداکار عنوان کرد: مشکلات بیمه و مالیات کمتر شده و در کارگروه‌های رفع موانع تولید، پیگیری و بررسی می‌شوند. بسیاری از مشکلات فعلی نیاز به منابع بانکی ندارد و با نگاه ساده‌ای قابل حل هستند.

استاندار کرمان ابراز داشت: ارتقای شاخص امنیت سرمایه‌گذاری، پیام خوبی برای سرمایه‌گذاران در استان است. روند افزایش اشتغال در استان و کاهش نرخ بیکاری همچنان ادامه داشته باشد و به حد معقولی برسیم که شرمنده مردم نباشیم.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا