به مناسبت ولادت حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان روز دوشنبه 12/05/88 با حضور مدیر کل و معاونین در محل سالن کنفرانس اداره کل از جوانان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد تجلیل بعمل آمد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد ، در ابتدا حجه الاسلام والمسلمین احمد عجمین ، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد ، با تبریک ولادت با سعادت حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان به تعبیر امام حسین (ع) ازحضرت علی اکبر (ع) که فرمودند عظمت آن حضرت یاد آور پیامبر اکرم (ص) است اشاره نمود و اظهار داشت : حضرت علی اکبر (ع) وجود مقدسی است که در واقعه کربلا ، دو بار وارد میدان جهاد و شهادت شدند.

حجه الاسلام عجمین جوانان را در خط مقدم و جلودار مسایل سیاسی دانست و افزود : انقلاب اسلامی با حضور جوانان در صحنه های مختلف سیاسی توانسته در قبل و بعد از انقلاب در تمام دنیا اقتدار خود را نشان دهد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد به نقش انحصاری امام خمینی(ره) در احیاء احکام حکومتی و پایه گذاری ولایت فقیه در نظام جمهوری اسلامی اشاره نمود و خاطر نشان کرد : در میان عالمان دینی ما ، عالمترین شخصیتی که می تواند در حوزه دین بصورت کامل ، اعم از احکام حکومتی و غیر حکومتی ، مسلط و کارشناسانه نظر بدهد شخص مقام معظم رهبری می باشد.

وی همچنین به شرط امام خمینی (ره) برای اجتهاد که همان آگاهی به امور و شرایط زمان است اشاره نمود و مقام معظم رهبری را از عالم ترین فقهای امروز جامعه اسلامی برشمرد.

حجه الاسلام عجمین همچنین به پیام و نص کلام امام خمینی (ره) در مورد تنفیذ حکم ریاست جمهوری توسط رهبر اشاره نمود و خاطر نشان کرد : چنانچه رهبری رای مردم را تنفیذ نکند رئیس جمهور مشروعیت ندارد.

وی با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب در نماز جمعه روز 29 خرداد ماه 88 رئیس جمهور مکتبی کشورمان را نزدیکترین فرد از نظر فکری به رهبری دانست و اظهار داشت : توطئه دشمنان این بود تا در ولایت مداری و ولایت پذیری رئیس جمهور مردمی و پرتلاش کشورمان در بین مردم بویژه جوانان شبهه ایجاد کنند که با درایت مقام معظم رهبری و رئیس جمهور کشورمان این توطئه خنثی شد.

حجه الاسلام عجمین در بخش دیگری از سخنان خود با توجه به اینکه محتوای زندگی با فکر حاصل می شود خواستار تفکر و تعقل جوانان برای ساختن آینده ای بهتر شد.

حجه الاسلام احمد عجمین عمده هدف خود از قبولی مسئولیت مدیر کلی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد را مهندسی فرهنگی استان دانست و خواستار تفکر و ارایه نظرات برای کشف و احیاء میراث معنوی دارلعباده ، اصلاح فرهنگ عمومی استان و ایجاد جامعه مهدوی شد.

در ادامه حسن مفیدی ، معاون فرهنگی و هنری اداره کل ، ضمن تبریک ولادت حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان خواستار الگوپذیری جوانان در ابتدای خدمت خود از رفتار سازمانی صحیح و درست شد.

وی همچنین خواستار استفاده از تجارب کارمندان مجرب ، مطالعه ، نظم و انضباط کاری ، برخورد مناسب با ارباب رجوع و خلاقیت بیشتر کارکنان جوانان اداره کل شد.

مفیدی همچنین با شاره به اینکه استراتژی فرهنگی سیستم ، حرکت به سمت مهندسی فرهنگی است خواستار پیگیری و مطالعه بیشتر در این زمینه شد.

سید حسین اسعدی ، معاون اداری مالی اداره کل ، نیز در این نشست موضوع انتخاب مشاور جوان از میان کارکنان جوان توانمند و بافکر را مفید دانست.

وی همچنین خواستار استفاده جوانان از تمام ظرفیت های دوران جوانی برای ساختن آینده ای روشن برای خود و جامعه شد.

در پایان لوح تقدیر و هدایایی به رسم یادبود توسط مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد به کارکنان جوان اداره کل اهدا شد.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا