یزدفردا :19درصد از مشترکین استان یزد آب بهاء پرداخت نمی کنند
.
به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان یزد:معاون خدمات مشترکین و درآمد شرکت آبفای استان یزد گفت: اگر مردم شهر یزد الگوی مصرف را رعایت کنند یعنی هر نفر در شبانه روز150 لیتر آب مصرف کند با انجام این کار آب شرب جمعیتی بالغ بر 60 هزار نفر مانند شهر اردکان یا میبد را می توان تأمین کرد.
علی جعفری اظهار داشت:الگوی مصرف تعیین شده در شهر یزد 150 لیتر در شبانه روز به ازای هر نفر می باشد و این در حالی است که در ارقام پیشنهادی سازمان جهانی بهداشت 81 لیتر به ازای هر نفر عنوان شده است.
وی اضافه کرد: 19 درصد از مشترکین استان یزد از پرداخت آب بهاء معاف هستند و آب بهاء پرداخت نمی کنند اما این رقم در سال 86 برابر با 17 درصد بوده است.
جعفری افزود:در حال حاضر میزان مصرف 43 درصد از مشترکین آب استان یزد برابر با الگوی مصرف است که این رقم در سال 86 برابر با 41 درصد بوده و میزان مصرف پنج درصد از مشترکین نیز دو برابر الگوی مصرف می باشد که این مقدار در سال 86 به مقدار 7 درصد بوده است.
معاون خدمات مشترکین و درآمد شرکت آبفای استان یزد بیان کرد:در کشور ما طبق جدول الگوی مصرف آب، برای پخت و پز 10 لیتر تعیین شده در حالی که طبق ارقام پیشنهادی سازمان جهانی بهداشت 3 لیتر تعیین شده، استحمام 50 لیتر است در حالی که 30 لیتر یشنهادشده،نظافت خانه 25 لیتر است در حالی که این رقم 15 لیتر پیش بینی شده است.
علی جعفری افزود:اگر شهروندان صرفه جویی کنند و فقط الگوی مصرف آب را که 150 لیتر به ازای هر نفر در شبانه روز است رعایت کنند امکان ارائه خدمات بیشتر با کیفیت و بهینه توسط شرکت آب و فاضلاب فراهم می شود.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا