یزدفردا: مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان با اشاره به مطالبه مقام معظم رهبری مبنی بر تحقق قانون جامع حدنگار و تثبیت مالکیت متر به متر اراضی، حدنگاری را اقدامی فرادستگاهی عنوان و بر لزوم همکاری تمامی نهادهای ذی‌ربط تاکید کرد.

به گزارش یزدفردا: مهدی هاشمی امروز ۱۳ آبان ماه در جلسه شورای اداری با حضور روسای ادارات ستادی و روسای واحدهای ثبتی شهرستان‌ها با موضوع برنامه‌ریزی جهت اعزام گروه‌های جهادی حدنگاری به شهرستان‌های جنوبی استان کرمان، با اشاره به تحقق ۹۹/۶ درصدی حدنگاری اراضی ملی و وضعیت رو به رشد صدور اسناد حدنگار اراضی کشاورزی اظهار کرد: در زمینه حدنگاری اراضی و املاک مناطق کم‌برخوردار باید کار به گونه‌ای دنبال شود که هیچ هزینه‌ای به مردم تحمیل نشود. 

وی ادامه داد: در این راستا از هر واحد ثبتی استان کرمان یک نفر نقشه‌بردار در قالب گروه جهادی حدنگاری شهید سلیمانی به مناطق جنوبی اعزام می‌شوند تا نسبت به نقشه‌برداری جهادی و رایگان اراضی و املاک اقدام نمایند. 

مدیرکل ثبت اسناد و املاک ادستان کرمان در پایان با اشاره به وظایف تعیین شده برای دستگاه‌ها ذیل قانون جامع حدنگار تصریح کرد: دستگاه‌های مستنکف از اجرای تکلیف قانونی، جهت رسیدگی و برخورد با ترک فعل به دادستانی معرفی می‌شوند.

 

 

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا