فرماندار شهربابک: سرفصل مشخص و غیرقابل تغییر به اعتبارات، مانعی برای تخصیص اعتبار موجود در موارد مورد نیاز و ضروری است.




به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهربابک،  چهارشنبه ۱۰ آبان ماه و در پی سفر حجت‌الاسلام اژه‌ای رئیس قوه قضائیه کشور به استان کرمان، دکتر بابایی ریاست سازمان ثبت و اسناد کشور و معاون ریاست قوه قضاییه با همراهی هاشمی مدیر کل ثبت و اسناد استان به شهرستان شهربابک سفر کرد.

جلالی فرماندار در جلسه‌ای که در محل مجتمع مس خاتون آباد با حضور معاون ریاست قوه قضاییه و مدیرکل ثبت و اسناد کشور برگزار شد با اشاره به مشکلات شهرستان، اظهار داشت: در مواجهه با برخی از مسائل، بعضی قوانین مانع از انجام اقدامات لازم در جهت رفع مشکلات می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به روند طولانی اصلاح قوانین، از قوه قضاییه خواست راهی برای گذر از موانع قانونی و استفاده از قوانین به نفع جامعه و مردم در اختیار استان یا شهرستان‌ها قرار دهند.

فرماندار شهربابک قرار دادن سرفصل مشخص و غیرقابل تغییر به اعتبارات را مانعی برای تخصیص اعتبار موجود در موارد مورد نیاز و ضروری عنوان کرد و بیان داشت: بعضی اعتبارات را می‌توان به نام اعتبارات حبس شده معرفی کرد به طور مثال در مسئله دهیاری‌ها و روستاهای فاقد شورا که با وجود اینکه اعتبار کافی در اختیار شهرستان قرار دارد ولی نمی‌توان در جایی که نیاز و ضرورت است هزینه کرد.

وی در پایان یادآور شد: مشکلات تخصیص سهمیه سوخت نیز یکی از مسائلی است که با تفویض اختیار به شهرستان یا استان، می‌توان از افزایش نارضایتی در حوزه‌های مختلف به خصوص صنعت و کشاورزی جلوگیری کرد و کار خدمت رسانی را نیز تسریع بخشید.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا