همزمان با سراسر کشور بیست و ششمین دوره انتخابات شوراهای دانش‌ آموزی با شعار «شورای دانش‌آموزی پیشران تحقق ایران قوی‌»روز چهارشنبه با حضور معاون سیاسی امنیتی اجتماعی فرماندار بخشدار بخش مرکزی و مدیر آموزش و پرورش در واحدهای آموزشی بهاباد و به صورت نمادین در دبیرستان دخترانه حجاب روستای کریم آباد بخش مرکزی این شهرستان برگزار شد.

همزمان با سراسر کشور

انتخابات شوراهای دانش آموزی در واحدهای آموزشی بهاباد برگزار شد

همزمان با سراسر کشور بیست و ششمین  دوره انتخابات شوراهای دانش‌ آموزی با شعار «شورای دانش‌آموزی پیشران تحقق ایران قوی‌»روز چهارشنبه  با حضور معاون سیاسی امنیتی اجتماعی فرماندار بخشدار بخش مرکزی و مدیر آموزش و پرورش در واحدهای آموزشی بهاباد و به صورت نمادین در دبیرستان دخترانه حجاب روستای کریم آباد بخش مرکزی این شهرستان  برگزار شد.

مددیر اداره آموزش وپرورش بهاباد در حاشیه برگزاری این انتخابات در گفت و گو با خبرنگار ما  ، افزود: شوراهای دانش آموزی یکی از ارکان مهم هر مدرسه است و مدیران باید این رکن مهم را باور بدارند و در امور مربوط به برنامه ریزی و اداره امور واحدهای آموزشی از توانمندی این نهاد مدنی استفاده کنند.

علیرضا قطب الدینی بهابادی تصریح  کرد: دانش‌آموزان باید باور داشته باشند که مشارکت در امور مدرسه حقی است که جامعه در اختیار آنها قرار داد که باید به درستی از آن استفاده کنند.

وی انتخابات شوراهای دانش آموزی امروز در ۵۱ مدرسه و با شرکت پنج هزار و 3۰۰ نفر دانش آموز برگزارشد که پس از شمارش آرا، از هر مدرسه پنج نفر به عنوان عضو اصلی و ۲ نفر به عنوان عضو علی البدل انتخاب می شوند و بر کارهای مدرسه مدیریت می کنند.

مدیر آموزش و پرورش بهاباد به اهمیت انتخابات شوراهای دانش آموزی اشاره کرد و افزود: این انتخابات در راستای تمرین مشارکت اجتماعی دانش آموزان برگزار شد و شوراهای دانش آموزی یکی از ارکان مهم و بازوی مشورتی هر مدرسه است و پشتوانه قدرتمندی برای مجموعه آموزش و پرورش هستند.

قطب الدینی توسعه فعالیت‌های گروهی، تکریم عملی شخصیت دانش آموزان، تمرین مدیریت، روحیه انتقاد پذیری، مسئولیت پذیری، تقویت خودباوری مشارکت اجتماعی، تبادل تجربیات، تفاهم و همدلی بیشتر در مدرسه و بهبود نظام تصمیم گیری و تصمیم سازی از طریق مشارکت دانش آموزان را از مهمترین اهداف انتخابات شوراهای دانش آموزی برشمرد.

مدیر آموزش وپرورش بهاباد مهم‌ترین هدف در آموزش و پرورش را اجرای سند تحول بنیادین عنوان کرد و اظهار داشت: یکی از ساحت‌های سند بنیادین آموزش و پرورش مشارکت پذیری دانش آموزان در تصمیمات مدرسه است.

درپایان دانش آموزان درانتخابات شرکت کرده و کاندید مورد نظر خودراانتخاب وسپس برگ رای خود را داخل صندوق اخذ رای انداختند تادرانتخابات مشارکت جدی داشته باشند .

انتهای پیام /

 

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا