درمراسمی به مناسبت هفته بسیج دانش آموزیو شهادت دانش آموز شهید محمد حسین فهمیده یادواره 48 شهید دانش آموز و فرهنگی بهاباد با حضور فرماندار، معاون سیاسی امنیتتی اجتماعی فرماندار ، مدیر آموزش وپرورش وفرمانده ناحیه مقاومت بسیج واقشار مختلف مردم وخانواده های معظم شهدا ء در جوار گللزارشهدابهشت محمدی شهرستان بهاباد برگزارشد .

به مناسبت هفته بسیج دانش آموزی

یادواره 48 شهید دانش آموز  و فرهنگی شهرستاان بهاباد یزد برگزارشد

درمراسمی به مناسبت هفته بسیج دانش آموزیو شهادت دانش آموز شهید محمد حسین فهمیده  یادواره 48 شهید دانش آموز و فرهنگی  بهاباد با حضور فرماندار، معاون سیاسی امنیتتی اجتماعی فرماندار ، مدیر آموزش وپرورش وفرمانده ناحیه مقاومت بسیج واقشار مختلف مردم وخانواده های معظم شهدا ء در جوار گللزارشهدابهشت محمدی شهرستان بهاباد برگزارشد .

استاد حوزه ودانشگاه دراین مراسم با گرامی داشت یاد وخاطره 48 شهید دانش آموز شهرستان بهاباد وو36 هزار شهید دانش آموز سراسر کشور وشهدای هشت سال دفاع مقدس ومحکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی در غزه وفلسطین  به مقام ومنزلت شهادت دراسلام اشاره کرد و از شهدای دانش‌آموز بعنوان انسان‌های متعالی یاد کرد و افزود: شهدای دانش آموز با سن کم، اما با آگاهی و از جان گذشتگی راهی جبهه‌ها شدند.

حجت الاسلام علی کارگر تصریح کرد : شهدا در وصیت ‌نامه‌های خود همواره بر پشتیبانی از ولایت فقیه و رعایت حجاب تاکید داشتند که امروز هم دشمن این دو موضوع را هدف قرار دادند.

وی اضافه نمود : شهدای فرهنگی و دانش‌آموزان با خون خود انقلاب اسلامی را در مقابل هجمه فرهنگی دشمنان بیمه کردند و امروز باید اهداف و سیره آنها در مدارس بین نسل جوان گسترش یابد.

این استاد حوزه وددانشگاه با بیان اینکه برگزاری یادواره شهیدان فرصتی برای بیان خاطرات، تبیین اهداف و نقش مهمی در زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهیدان و ترویج فرهنگ ایثار دارد، گفت: باید فرهنگیان در کنار مسایل آموزشی، فرهنگ سازی اهداف شهیدان درمیان دانش آموزان را بیش از پیش مورد توجه قرار دهند.

حجت الاسلام کارگردرادامه برادامه راه شهیدان تاکید کرد و افزود : ما ۳۶ هزار شهید دانش آموز تقدیم انقلاب کردیم و نگذاشتیم پای دشمن به کشور باز شود و امروزه هم دانش آموزان ما همانند شهدای دانش آموز آرمان های آنها را ادامه می دهند.

درادامه این مراسم مدیر آموزش وپرورش بهاباد ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس  و 48 شهید دانش آموز شهرستان و 36 هزار شهید دانش آموز کشور ویاد وخاطره امام شهیدان اظهارداشت :  یادواره شهدای دانش آموز معرفت شهدا، ایمان و اخلاص شهدا، امیدبه آینده و ولایت مداری شهدا را یاداوری می کند و شهید فهمیده با ایمان، ولایت مداری و امید به آینده نارنجک به خود بست و با آن قلب کوچک خود زیر تانک رفت و تانک دشمن را منهدم کرد.

علیرضا قطب الدینی با بیان اینکه یک پنجم شهدای کشور از قشر دانش‌آموز و فرهنگیان هستند ادامه داد: حضور 300 هزار شهید که یک پنجم شهدای کشور از قشر دانش‌آموز و فرهنگی هستند، درس و عبرتی برای ما دارد که انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی و دانش‌آموزی است.

وی بر خواندن کتابهائی که در باره شهدای دفاع مقدس نگارش شده تاکید کردوازدانش آموزان خواست تا با مطالعه کتابهای شهدای دفاع مقدس آنها را به عنوان الگوی خود درتمام زندگی قراردهندد .

قطب الدینی  در پایان از حضور فرماندار وسایر مسئولین و اقشار مختلف مرددم که در این یادواره  حضورداشتند قدردانی کرد .

اجرای سرود ، دکلمه ، روایت گری و مداحی توسط مداح اهل بیت عصمت وطهار کربلائی هادی منصوری نژاد ازددیگر برنامه های این مراسم بود .

شهرستان بهاباد دردوران دفاع مقدس 156 شهید تقدیم انقلاب اسلامی نموده که از این تعداد 48 شهید دانش آموز میباشندد .

این مراسم با همکاری حوزه مقاومت بسیج دانش آموزی شهید رفیعیان و ادداره آموزش وپرورش شهرستان بهاباد درکنارگلزارشهدای شهرستان برگزارشد.

انتهای پیام/

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا