محمد حسین تقوایی: نشست هماهنگی و برنامه ریزی در خصوص مراسم چهلم زنده یاد مهدی آذر یزدی به ریاست سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استاندار یزد و با حضور جمعی از مدیران دستگاههای اجرایی در محل دفتر معاون سیاسی و امنیتی استانداری یزد تشکیل شد.
به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، غلامحسین دشتی در ابتدای این نشست با تبریک اعیاد شعبانیه، پیگیری در خصوص انتقال پیکر مرحوم آذر یزدی به یزد و برگزاری مراسم های یادبود او را اثرگذار و راضی کننده دانست و از همه دست اندر کاران خصوصا هنرمندان که وظیفه هنری خود را به نحو شایسته به انجام رساندند تقدیر کرد.
وی هدف از برگزاری این نشست را آشنایی با دیدگاهها و نقطه نظرات اعضا به منظور ترویج فرهنگ آذر یزدی عنوان کرد و ادامه داد: باید با بهره گیری از همه ظرفیت های فکری، فرهنگی و امکاناتی در استان و کشور زمینه شناخت بهتر و معرفی مطلوب این نویسنده توانا به نسل جوان را فراهم آورد و این مسئله به عنوان یک ضرورت مطرح می باشد. دشتی شناساندن شخصیت فرهنگی آذر یزدی را خدمتی بزرگ به نسل آینده برشمرد و با بیان این که خوب شناختن و خوب معرفی کردن بزرگ ترین خدمت به تاریخ و تمدن است اضافه کرد: ذخیره عظیم فرهنگی آذر یزدی را باید در حد خود شناخت و معرفی کرد چرا که در غیر این صورت ضرر آن به تاریخ و فرهنگ برخواهد گشت و مردم نمی توانند آن گونه که شایسته است از شخصیت والای وی استفاده کنند.
سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استاندار یزد با اشاره به این که زنده یاد آذر یزدی در حالی فرهنگ و ادب ایرانی و اسلامی را ترویج می کرد که خود استادی نداشت و این مسئله به واسطه اصالت خانوادگی وی بود اظهار داشت: آذریزدی در حالی که می توانست زندگی مناسبی داشته باشد در زندگی، سختی های بسیاری را متحمل شد و این سختی ها وی را به نحوی ساخت که آثار ماندگار و ارزشمندی را از خود باقی گذاشت و این از جمله حکمت هایی است که در شخصیت سایر انسانهای بزرگ نیز دیده می شود.
وی با اشاره به نقش هجرت آذریزدی در آثارش و سلامت فکری و سیاسی او در دوران سخت رژیم ستمشاهی گفت: زنده یاد آذر یزدی خود را در مدار فرهنگ ایرانی و اسلامی حفظ کرد و به اصالت های فرهنگی و ساده زیستی پایبند بود و این مسئله باعث ماندگاری وی گردید. دشتی از آذر یزدی به عنوان نماد فردی کتابخوان و علاقه مند به کتاب یاد کرد و از دوستداران آذر یزدی خواست تا او را به عنوان الگوی زندگی، بیش از پیش به نسل جدید معرفی نمایند.
وی در پایان خواستار ایجاد بنیاد فرهنگی آذر یزدی به منظور ترویج فرهنگ، آثار و دست نوشته های آذر یزدی شد.
در ادامه این نشست اعضا به بیان دیدگاهها و نکته نظرات خود پرداختند و تصمیمات لازم را به منظور برگزاری هر چه مطلوب تر مراسم چهلم زنده یاد آذر یزدی اتخاذ گردید.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا