یزدفردا: مسئول قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید برآنکه باید در هر محله روستا یک مسجد داشته باشیم، گفت: مسجد تنها مرکزی است که می‌تواند ما را به اهدافمان نزدیک کند.

به گزارش یزدفردا: سردار ضیاءالدین حزنی صبح امروز هشتم آبان ماه در اولین گردهمایی فعالان امر مسجد در حسینیه ثارالله کرمان با اشاره به نقش مسجد به ویژه در پیروزی انقلاب و دفاع مقدس، اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی کارش از مساجد شروع شد و اولین سخنرانی امام راحل از مسجد اعظم قم برای انقلاب آغاز شد و در هشت سال دفاع مقدس بهترین آدم‌های این کشور نیز محصول مساجد بودند که شهدا هستند.

او با بیان این مطلب که مساجد برای نظام ما سرتا پا خیر و برکت بوده، افزود: اقدامات صورت گرفته در مساجد به ویژه فعالیت‌های فرهنگی با حضور پایگاه‌های مقاومت تاثیر زیادی داشته است.

مسئول قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه، مراکز رسیدگی به مساجد، سازمان تبلیغات اسلامی، ستاد کانون فرهنگی، ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر، موسسه عمران، سازمان بسیج مستضعفین، سازمان بسیج مساجد، حوزه‌های علمیه و قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و سپاه‌های استانی و رده‌های مهم سپاه در سراسر کشور از مجموعه‌هایی هستند که می‌توانند مساجد را به روزهایی برگردانند که مدنظر رهبری است.

او افزود: بزرگترین مرکز شیعه‌شناسی دنیا در اسرائیل و تلاویو است و قوی ترین مفسران و محققان و پیشرفته‌ترین امکانات مالی و انسانی در اختیار رژیم صهیونیستی هستند تا بتوانند به شیعه ضربه بزنند و در داخل کشورهای اسلامی برای مطرح کردن خودشان نفوذ کنند.

حزنی بیان کرد: ۷۸ هزار مسجد(شامل حسینیه، زینبیه، مسجد جامع و ...) در سطح کشور داریم که ۶۲ هزار و ۲۱۰ مسجد متعلق به شیعیان و ۱۵ هزار و ۸۷۷ متعلق به اهل سنت است. 

او با اشاره به اینکه مسجد تنها مرکزی است که می‌تواند ما را به اهدافمان نزدیک کند، اظهار کرد: ۶۰ درصد مساجد شیعیان احتیاج به بازسازی و نیاز به روحانی دارند و فضای مناسبی هم ندارند و ۴۰ درصد مساجد تعطیل هستند و چند درصد مساجد در ماه‌های محرم و صفر باز می‌کنند.

مسئول قرارگاه محرومیت زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید برآنکه باید در هر محله روستا یک مسجد داشته باشیم، تصریح کرد: باید به ازای هر ۵۰۰ نفر یک مسجد در کشور داشته باشیم که ۹۲ هزار و ۵۹۴ مسجد کمبود داریم. باید کسری مساجد برای شیعیان و اهل سنت در کشور را برطرف کنیم.

او گفت: ۳۴۸۵ مسجد، ۱۰۱۳ حسینیه، فاطمیه و زینبیه در استان کرمان داریم. در شرایطی که بر اساس جمعیت استان کرمان و با توجه به جمعیت حدود یه میلیون و ۱۶۴ هزار نفری، این خطه باید ۶۶۲۹ مسجد داشته باشد لذا حدود ۱۸۳۱ مسجد در استان کرمان کم داریم.

او تاکید کرد: مسئولیت شرعی و قانونی نسبت به مسجد داریم و از طریق مساجد می‌توان در برابر استکبار و زورگویان ایستاد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا