یزدفردا: با انجام خدمات مشاوره و آزمایش‌های مرکز تحقیقات ژنتیک میبد، خانواده‌های دارای فرزند معلول، طعم داشتن فرزند سالم را خواهند چشید.

به گزارش یزدفردا: رئیس بهزیستی میبد با اشاره به اینکه مرکز تحقیقات ژنتیک میبد، با هدف کاهش معلولیت‌ها به مردم خدمات ارائه می‌دهد، گفت: این مرکز به عنوان بزرگترین مرکز تحقیقات، هم در حوزه آزمایشگاه ژنتیک و هم در حوزه تحقیقات برای جنوب شرق کشور فعالیت دارد.

فلاح افزود: مرکز تحقیقات ژنتیک میبد، دارای واحد‌های مشاوره ژنتیک، غربالگری، سلامت جنین، آزمایشگاه سیتوژنتیک، آزمایشگاه سیتوژنتیک مولکولی و آزمایشگاه ژنتیک مولکولی، ارائه دهنده خدمات مشاوره ژنتیک، غربالگری بدو تولد، آزمایشگاه تشخیضص قبل از تولد، انواع آزمایشات تخصصی ژنتیک و خدمات تشخیصی مبنی بر توالی‌یابی نسل جدید (NGS) است.

وی اظهار داشت: همه خدمات مشاوره‌ای و آزمایش‌های ژنتیکی این مرکز برای جامعه هدف بهزیستی به طور رایگان و برای بقیه گروه‌ها با تعرفه ۷۰ درصد انجام می‌شود.

رئیس بهزیستی میبد گفت: در یکسال گذشته با انجام خدمات مشاوره و غربالگری، شاهد تولد بیش از ۱۰ نوزاد سالم در خانواده‌های دارای فرزند معلول بودیم.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا