یزدفردا: استاندار کرمان، راه‌اندازی کتابخانه‌های محلی را با هدف تقویت فضاهای مطالعاتی و توسعه فرهنگی به ویژه مناطق محروم و حاشیه شهرها، موثر دانست.

به گزارش یزدفردا: محمدمهدی فداکار صبح امروز شنبه 6 آبان ماه در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان عنوان کرد: فعالیت‌های فرهنگی و ایجاد فرهنگسراها در مناطق می‌تواند موجب گسترش فرهنگ کتابخوانی در این مناطق و تا حدودی کاهش آسیب‌های اجتماعی شود. 

استاندار کرمان، راه‌اندازی کتابخانه‌های محلی را با هدف تقویت فضاهای مطالعاتی و توسعه فرهنگی به ویژه مناطق محروم و حاشیه شهرها، موثر دانست. 

اهدای کتاب به نیت حاج قاسم

احمد وفایی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمان از اوضاع رو به بهبود شاخص کتابخانه‌ها سخن گفت و افزود: بیش از یک میلیون جلد کتاب در 6 ماهه اخیر در استان به امانت رفته است و در جشنواره ملی کتابخانی رضوی با 80 هزار شرکت کننده براساس کد ملی، رتبه اول کشوری را کسب کردیم.

وی گفت: طرح اهدای کتاب با نیت حاج قاسم در کتابخانه‌های عمومی به طور ویژه ادامه‌ دارد و حدود 20 هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های استان اهدا شده است، علاوه بر اینکه حدود 800 میلیون تومان جلب نظر خیرین را در حوزه تجهیزات و خرید کتاب برای کتابخانه‌های استان داشته‌ایم. 

وفایی عنوان کرد: توانستیم برای کتابخانه‌های تازه تاسیس در جازموریان، خَبر، ریگان و همچنین اولین کتابخانه سیار رفسنجان نیرو جذب کنیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمان افزود: کتابخانه سیار رفسنجان، اولین کتابخانه سیار در استان کرمان است که خودرو، نیروی انسانی و تجهیزات آن آماده شد و منطقه کشکوئیه، نوق و انار را پوشش می‌دهد.

در این جلسه گزارشی از روند فعالیت‌های 6 ماهه کتابخانه‌های عمومی در استان و شهرستان‌ها ارائه شد.

پیگیری مشکلات زمین کتابخانه ملی و همچنین کتابخانه جیرفت و کتابخانه شهرک شهید باهنر از جمله مباحث مهم مطرح شده در این جلسه بود.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا