یزدفردا: به مناسبت هفته پدافند غیرعامل، همایش تبیین تهدیدات در حوزه باروری و جوانی جمعیت در استانداری کرمان برگزار شد.

به گزارش یزدفردا: این همایش صبح امروز شنبه 6 آبان ماه با حضور دبیر مرکز مطالعات راهبردى جمعیت کشور و مشاور سازمان پدافند غیرعامل در حوزه جمعیت، مدیران کل پدافند غیرعامل و بانوان استانداری کرمان، مدیران و مشاوران بانوان ادارات کل دستگاه‌های اجرایی استان برگزار و چالش‌ها و تهدیدات جمعیتی مطرح شد.  

صالح قاسمی دبیر مرکز مطالعات راهبردى جمعیت کشور با ارائه مبحث مدیریت جمعیت و سالخوردگی آن با اشاره به کاهش نرخ رشد جمعیتی در ایران عنوان کرد: ما الان با نرخ رشد 6 دهم درصدی مواجه هستیم که این آمار به سمت صفر میل می‌کند و به ‌سمت منفی هم حرکت خواهد کرد. 

وی بیان کرد: میانگین تعداد فرزندان به ازای هر زن از 6.5 در سال ۶۵ به ۱.۶ فرزند در حال حاضر رسیده و روند کاهش موالید در سا‌ل‌های اخیر با سرعت بسیار بالایی شاهد هستیم.  

دبیر مرکز مطالعات راهبردى جمعیت کشور با اشاره به تعریف ۶۰ سال برای دوره سالمندی از افزایش بیش از سه برابری نسبت جمعیت سالمندان در ایران از سال ۲۰۲۰ تا ۲۰۵۰ هشدار داد. 

قاسمی با بیان اینکه ایران با میانگین سنی بالای ۳۵ یک کشور میانسال است، افزود: سالمندی ایران پیش از توسعه کشور اتفاق افتاده است و این باعث می‌شود پیامدهای سالمندی برای ما چندین برابر شود. 

 

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا