مدیرکل کمیته امداد: متقاضیان استفاده از تسهیلات کمیته امداد در حوزه اشتغالزایی برای مددجویان و کارآفرینی به سامانه حیات مراجعه کنند.



به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهربابک؛ امروز دوشنبه ۴ آبان ماه نشست مدیر کل کمیته امداد استان کرمان در پی سفر یک روزه به شهرستان شهربابک با جلالی فرماندار در محل فرمانداری برگزار شد.

عسکری نژاد مدیر کل کمیته امداد استان کرمان، با اشاره به ایجاد شغل با درآمد ثابت برای مدد جویان به عنوان محوریت اصلی کمیته امداد در اشتغالزایی، گفت: اعتبار مناسبی نیز در همین راستا برای پرداخت تسهیلات به پنج دهک پایین جامعه توسط کمیته امداد در نظر گرفته که طبق آن تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات برای کارآفرینی در اختیار متقاضیان واجدالشرایط قرار می‌گیرد.

همچنین وی از پرداخت تسهیلات تا سقف ۴ میلیارد ریال برای کارفرمایانی که مددجویان کمیته امداد را جذب کار و بیمه آنها را پرداخت می‌کنند، خبر داد و افزود: برای برخورداری از تسهیلات کمیته امداد، متقاضیان باید به سامانه حیات مراجعه نمایند.

مدیرکل کمیته امداد استان با اشاره به تخصیص ۳۵ میلیارد تومان در حوزه پرداخت تسهیلات به پنج دهک پایین جامعه در شهرستان شهربابک، گفت: تاکنون با توجه به طرح‌های اجرا شده  در شهرستان ۵۰ درصد از این اعتبار به افراد متقاضی پرداخت شده است.

وی تاکید کرد: باید در حوزه اشتغالزایی، توانمند سازی و ساخت مسکن برای مددجویان از تمام ظرفیت‌های شهرستان خصوصا ظرفیت شرکت‌های صنعتی با همراهی ادارات و ارگان‌های مربوطه استفاده کرد.

عسکری نژاد افزود: ایجاد صندوق امداد و ولایت در دو قالب قرض الحسنه و قرض ماندگار با استفاده از ظرفیت کمک‌های مالی شرکت‌های صنعتی، می‌تواند در رفع مشکلات مددجویان شهرستان راهگشا و موثر باشد.

جلالی فرماندار شهربابک ضمن اظهار رضایت از عملکرد مدیر کمیته امداد شهرستان در انجام به موقع و جهادی امور، گفت: تلاش کردیم در انجام فعالیت‌های خیرخواهانه‌ی ارگان‌ها و شرکت‌ها در شهرستان، کمیته امداد را محور قرار دادیم.

وی همچنین ضمن اظهار رضایت از گسترده شدن فعالیت‌های حمایتی کمیته امداد از مددجویان تحت حمایتی خود به پنج دهک پایین جامعه، گفت: قطعا افرادی در جامعه وجود داشتند که شاید طبق قوانین نمی‌توانستند به عنوان مددجو تحت حمایت کمیته قرار گیرند ولی از این پس حوزه‌ی حمایتی وسیع تری در جامعه ایجاد خواهد شد که این افراد را نیز شامل می‌شود‌.

جلالی فرماندار، در ادامه اظهار داشت: سخت ترین کار در آموزش به ستمدیدگان این است که به آن‌ها بیاموزید فقر سهم آنها نیست و خدمت به سلطه مقدس نیست ، باید با آموزش شیوه های درست اندیشیدن و درست زندگی کردن آنها را از فرهنگ پذیرش فقر و خدمت به سلطه بیرون بیاوریم.

وی افزود: ارائه آموزش های نوین و فرصت های جدید برای درآمد زدایی با استفاده از ظرفیت فضای مجازی و تجارت نوین، فرصت مناسبی برای تغییر فرهنگ پذیرش فقر در جامعه است که در همین راستا با برگزاری کلاس‌های توسعه کسب و کار محلی در شهربابک، با هدف استفاده از ظرفیت‌های محلی برای کسب درآمد بالاتر، تلاش کردیم وابستگی و میل افراد برای اشتغال در شرکت مس را تعدیل ببخشیم.

فرماندار شهربابک استفاده از فضای مجازی و شیوه‌های نوین رسانه را در تبیین عملکرد ادارات نیز ضروری عنوان کرد و یادآور شد: شفاف سازی و بیان اقدامات دید مردم به دولت را بهبود می‌بخشد و اعتماد جامعه به مسئولین را افزایش می‌دهد.

ستوده رییس کمیته امداد شهرستان شهربابک در پایان ضمن تقدیر از نگاه حمایتی و همراه فرماندار شهربابک به کمیته امداد، از افتتاح یک طرح نیروگاه خورشیدی در راستای ایجاد درآمد ثابت و مصارف خانگی به نمایندگی از ۹ طرح اجرا شده برای مددجویان در سطح شهرستان و بازدید از پروژه ساخت ۳۸ واحد مسکن برای افراد تحت حمایت کمیته امداد با حضور مدیرکل خبر داد.

گفتنی است در ادامه طرح های نامبرده با حضور مدیر کل کمیته امداد و همراهی جلالی فرماندار شهربابک افتتاح و مورد بازدید قرار گرفت.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا