رستگار رئیس اداره کار: افرادی که در شرکت‌ها مشغول به کار هستند ولی توسط کارفرما بیمه نشدند برای اعلام شکایت به اداره کار مراجعه کنند.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهربابک؛ جلسه کمیته جذب شنبه ۲۹ مهرماه به ریاست جلالی فرماندار و حضور سایر اعضا برگزار شد.

فرماندار شهربابک ضمن تاکید بر قانون کمیته جذب مبنی بر لزوم نامه کمیته جذب برای افرادی که بعد از تاریخ اول مرداد ماه سال جاری مشغول به کار شدند، اظهار داشت: اشتغال افرادی که قبل از این تاریخ مشغول به کار بوده با شرط بیمه شدن توسط کارفرما، بلامانع است.

وی افزود: مصوبات جلسه کمیته جذب قانون است و شامل همه افراد می‌شود و مختص یک عده خاص نیست.

رستگار رئیس اداره کار در همین راستا تصریح کرد: قطعا مواردی وجود دارد که افراد قبل از تاریخ اول مرداد مشغول به کار بوده ولی به دلیل بیمه نبودن شامل این طرح نمی‌شوند، این افراد می‌توانند برای ثبت شکایت خود به اداره کار مراجعه نمایند‌.
وی افزود: طبق قانون کار، کارفرما مکلف است به محض شروع کار کارگر در کارگاه، نسبت به بیمه کارگر اقدام کرده و حق بیمه اش را به صورت ماهانه به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کند.
رئیس اداره کار با اشاره به مفاد ماده ۱۴۸ قانون، بیان کرد: کارفرمایانی از بیمه نمودن کارگران خود خودداری نمایند، علاوه بر تادیه کلیه حقوق متعلق به‌ کارگر (‌سهم کارفرما) با توجه به شرایط و امکانات خاطی و مراتب جرم به جریمه نقدی معادل دو تا ده برابر حق بیمه مربوطه محکوم خواهند شد.

رستگار گفت: کارگرانی که با مشکلات بیمه نشدن و پرداخت حقوق پایین درگیر هستند برای ارائه شکایت به اداره کار مراجعه نمایند تا بازرس اداره کار بدون نام بردن از فرد شاکی پیگیر مشکل شوند.

در پایان مقرر شد اداره کار از شرکت‌های سطح شهرستان در راستای نظارت بر رعایت حقوق اداره کار بازدید به عمل آورده و با کارفرمایان خاطی برخورد کند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا