دکتر موسوی معاون عمرانی استاندار در سفر به شهرستان شهربابک از تعیین تکلیف برداشت صنعت از چاههای منطقه خاتون‌آباد تا اول شهریور ماه ۱۴۰۳ خبر داد.



به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهربابک؛ در پی سفر یک روزه دکتر موسوی معاون استانداری کرمان با همراهی عبدیان مدیرکل آبفا و رشیدی مدیر عامل آب منطقه‌ای جلسه ای با محوریت بررسی مشکلات حوزه عمرانی شهرستان شهربابک با حضور حجت‌الاسلام انصاری امام جمعه، جلالی فرماندار و روسای ادارات مربوطه در محل فرمانداری برگزار شد.

در ابتدای این جلسه امام جمعه شهرستان در بیان مطالبات اصلی مردم شهرستان در حوزه آب، اظهار داشت: مشخص شدن وضعیت برداشت صنعت مس سرچشمه از چاه‌های دشت خاتون آباد با توجه به بحران کم آبی در شهرستان و پیگیری پرداخت حق‌آبه با نرخ منصفانه و همچنین رسیدگی به عدم جذب نیرو و قرار ندادن سهمیه برای بومیان شهرستان شهربابک در آزمون‌های برگزار شده از سوی مجتمع مس سرچشمه باید در اولویت قرار گیرد.

عبدیان مدیر کل آبفا استان در این جلسه با اشاره به برگزاری نشست‌های متعدد در راستای بررسی مشکل آب شهرستان شهربابک در استان و تهران ، تصریح کرد: سازمان آبفای استان مجوز جلوگیری از برداشت آب صنایع از چاهها و متصل نمودن به شبکه آب شرب مناطق را از شورای امنیت کشور و شورای تامین استان در راستای رفع مشکلات آب شرب دارا می‌باشد.

عبدیان نسبت به تجهیز حلقه ‌های چاه منطقه خاتون آباد به جهت رفع مشکل کم‌آبی شهرستان شهربابک در فصل تابستان قول مساعد داد و افزود: ولی برداشت آب بی رویه صنایع از چاهها باعث افزایش درصد فلزات در آب شده است و شرکت ملی مس باید در راستای مسئولیت اجتماعی خود اعتباری برای ساخت تصفیه‌خانه در شهربابک تخصیص دهد.

 در همین راستا با دستور معاون عمرانی استاندار مصوب گردید مجتمع مس شهربابک پیگیری نماید  ظرف مدت سه ماه شرکت ملی مس ایران اقدامات لازم را جهت اجرای ساخت تصفیه خانه در شهربابک انجام دهد.

همچنین مصوب گردید مجتمع مس شهربابک به مدت دو ماه تجهیزات و دستگاه‌های لازم برای لایروبی رودخانه‌های سطح شهرستان را در اختیار امور منابع آب شهرستان قرار دهد.

همچنین در این جلسه با توجه به اظهارات روسای ادارات آبفا و آب منطقه‌ای مقرر گردید مجوز حفر دو حلقه چاه آب در راستای تامین آب شرب مورد نیاز شهرستان، از سوی آب منطقه‌ای استان در اختیار آب و فاضلاب قرار گیرد.

در ادامه دکتر موسوی با توجه به مصوبه امور آب کشور، مقرر کرد، حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۳/۰۶/۰۱ تکلیف برداشت آب مجتمع‌های مس سرچشمه و شهربابک باقیمت تمام شده آب خلیج فارس تعیین و اقدامات لازم از سوی این دو مجتمع صورت گیرد و همچنین دریافت مجوز جدید توقف بهره‌برداری از دو حلقه از چاههای مس سرچشمه برای واگذاری به شهرستان در کمیسیون مربوطه استان بررسی شود.

در این جلسه اجرای طرح آبخیزداری دشت خاتون آباد و دریافت حق آبه شهرستان شهربابک از صنعت مورد بررسی قرار گرفت و مقرر گردید در رابطه با مطالبات شهرستان شهربابک از مجتمع مس سرچشمه ، جلسه‌ای با حضور نماینده این مجتمع و مسئولان شهرستان شهربابک در استانداری کرمان برگزار گردد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا