یزدفردا: فرماندار میبد: دانشگاه آزاد اسلامی میبد در این دوره باید به پایداری و اوج خود برسد.

به گزارش یزدفردا: سید جمال سجادی پور فرماندار میبد در دیدار با مقصودلو رئیس جدید دانشگاه آزاد اسلامی میبد تصریح کرد: باید از ظرفیت‌های هنگفتی که در دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان میبد وجود دارد دربرنامه هفتم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی استفاده شود.

فرماندار میبد با تاکید بر تعامل و همکاری همه دستگاه‌ها با دانشگاه آزاد اسلامی در تامین نیاز‌ها و کمبود‌ها گفت: این دانشگاه می‌تواند نقش موثری را درشورای مراکز آموزش عالی، مهارتی و حوزوی ایفا کند.

مقصودلو رئیس جدید دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان میبد هم با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت این دانشگاه و چالش‌هایی که پشت سرگذاشته شده است؛ مهندسی مجدد رشته‌های تحصیلی موجود و جذب دانشجو در رشته‌های جدید به گونه ایی که درآمد زا برای دانشگاه و دانشجو باشد را یکی از استراتژی‌های مدیریت جدید عنوان کرد.

مقصودلو با بیان اینکه تاسیس و راه اندازی دانشکده‌های جدید و ماموریت گرا مثل دانشکده مهارت و کارآفرینی و تعلیم و تربیت اسلامی دومین استراتژی دردانشگاه آزاد اسلامی میبد است گفت: با توجه به جمعیت کثیر اتباع افغانی مقیم منطقه به دنبال آن هستیم دانشگاه آزادم یبد را به واحد بین الملل تبدیل کنیم.

وی پیشینه سازی تعامل دانشگاه با صنایع و کارخانجات منطقه را یکی دیگر از راهبرد‌های این دانشگاه برشمرد و افزود: دانشگاه می‌خواهد نیرو‌های مورد نیاز صنایع را تامین و تربیت کند و به پرسنل شاغل درکارخانجات که سوابق تجربی و حرفه ایی دارند مدارک دانشگاهی صادر کند. 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی میبد استفاده از ظرفیت صنایع برای بورسیه دانشجویان نخبه را هم یکی از رویکرد‌های دانشگاه آزاد عنوان کرد و گفت: دانشجو می‌تواند با بورسیه، روز‌هایی را درصنعت و روز‌هایی را هم در دانشگاه بگذراند و شهریه تحصیلی را صنعت بدهد و بعد از فارغ التحصیلی درصنعت مشغول به کار شود. 

جذب حداکثری کمک‌های خیری برای بازسازی عرصه و اعیان دانشگاه، استفاده حداکثری از ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی بعنوان مثال استفاده از ظرفیت شهرداری برای نگه داری فضای سبز دانشگاه، محیط زیست، سازمان آب منطقه ای، جهادکشاورزی، منابع طبیعی، اداره راه و شهرسازی برای حل آن دسته از مشکلات دانشگاه که مربوط به شهرستان است از دیگر مباحثی بود که دراین جلسه مطرح شد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا