یزدفردا: فرماندار میبد: همانطورکه رهبرمعظم انقلاب فرمودند کشور به موازات علم به نتیجه‌های علمی هم نیاز دارد.

به گزارش یزدفردا: سیدجمال سجادی پور فرماندار میبد در نشست با روئسای دانشگاه‌ها و مراکز علمی که در دانشگاه میبد برگزار شد گفت: همانطورکه رهبرمعظم انقلاب فرمودند کشور به موازات علم به نتیجه‌های علمی هم نیاز دارد.

سجادی پور در ادامه بر ارتباط تنگاتنگ دانشگاه‌ها با صنعت تاکید کرد و گفت: ارتباط مستمردانشگاه و صنعت می‌تواند عرصه‌های جدید نوآوری و بروز رسانی صنعت را در شهرستان میبد به دنبال داشته باشد.

سجادی پور با بیان اینکه در حوزه صنعت هیچ بن بستی وجود ندارد و باید به سمت خطوط بدون آلودگی رفت تصریح کرد: اگر قطبیت را از یک صنعت بگیریم قطعا آن صنعت بدلیل آفت آلایندگی زمین می‌خورد بنابراین باید توسعه صنعت را در عرصه‌های تولید قطعات و ماشین آلات جستجو کرد.

وی با تاکید بر تقویت ظرفیت رشته‌های قابل بورسیه دانشگاه‌ها در صنایع گفت: این امر باعث می‌شود اشتغال شهرستان به سمت اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی رفته و صنعت تخصصی اداره شود.

فرماندار میبد از دانشگاه میبد بعنوان دانشگاه جوان یاد کرد که عرصه‌های علمی و گرایش‌های جدید و توسعه عمرانی را در پیش گرفته است.

سجادی پور گفت: دانشکده پرستاری میبد هم باید به دانشکده علوم پزشکی تبدیل شود.

ماندگاری مدیرعامل شهرک صنعتی جهان آباد هم با اشاره به آمار ۲۴ هزار بیکار دانشگاهی دراستان گفت: این فارغ التحصیلات دانشگاهی باید از سوی مراکزی علمی آنالیز و شناسایی و از ظرفیت‌های آن‌ها استفاده شود.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا