یزدفردا: نتایج مطالعه جدید محققان دانشگاه جورج واشنگتن نشان می‌دهد پوست پشت گوش، بین انگشتان پا و ناف، محل تجمع میکروب‌های بسیاری است.

به گزارش یزدفردا: تحقیقات جدید نشان می‌دهند که میکروب‌های مربوط به همه قسمت‌های پوست شبیه هم نیستند. نتایج مطالعه جدید محققان دانشگاه جورج واشنگتن نشان می‌دهد پوست پشت گوش، بین انگشتان پا و ناف، محل تجمع میکروب‌های بسیاری است که شاید در قسمت‌های دیگر پوست وجود نداشته باشد. به همین دلیل توصیه می‌شود هنگام استحمام پوست این قسمت‌های بدن به‌خوبی تمیز شوند.

تحقیقات جدید نشان می‌دهند شستشوی پشت گوش و بین انگشتان پا می‌تواند به حفظ سلامت پوست در آن نواحی کمک کند. میکروبیوم یا مجموعه‌ای از میکروب‌ها که روی بدن یا حتی در بدن انسان زندگی می‌کنند، نقش مهمی در سلامت انسان دارند. مطالعه جدید نشان می‌دهد ترکیب میکروبیوم پوست در مناطق خشک، ناحیه‌های مرطوب و چرب پوست متفاوت است.

پوست پشت گوش، بین انگشتان پا و ناف محل تجمع میکروب‌های بسیاری است

یکی از توصیه مادربزرگ‌ها در گذشته این بوده که پشت گوش‌ها، بین انگشتان پا و ناف خود را در حمام به‌خوبی بشورید. ظاهراً آن‌ها درست می‌گفتند و پاکیزگی این نواحی پوستی اهمیت بالایی دارد. این کار می‌تواند به حفظ سلامت پوست در آن نواحی کمک کند. حالا این قضیه در یک مطالعه جدید توسط تیمی در دانشگاه جورج واشنگتن بررسی شده است.

محققان مؤسسه زیست‌شناسی با هدف بررسی میکروبیوم‌های پوست، آزمایش‌هایی را انجام دادند و متوجه شدند که صحبت پیشینیان در مورد پوست پشت گوش، لای انگشتان پا و ناف ظاهراً درست است. یکی از محققان این مطالعه می‌گوید این نقاط در مقایسه با پوست بازوها یا پاها معمولاً کمتر شسته می‌شوند و بنابراین می‌توانند انواع مختلفی از باکتری‌ها را در خود جای دهند.

در این مطالعه ۱۲۹ دانشجوی فارغ‌التحصیل مورد بررسی قرار گرفتند و داده‌های مربوط به تمیزکردن این نقاط از پوست آن‌ها ارزیابی شد. محققان در این مطالعه می‌گویند این میکروب‌های مشکل‌ساز می‌توانند تعادل سلامتی پوست را از بین ببرند و مشکلاتی همچون اگزما و آکنه به‌همراه داشته باشند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا