یزدفردا: سرپرست مرکز بهداشت تفت: در یک‌ساله گذشته ۲۸۶ مورد حیوان گزیدگی به مراکز درمان پیشگیری هاری شهرستان مراجعه نموده‌اند که عامل ۵۶ درصد موارد حیوان گزیدگی، سگ بوده است.

به گزارش یزدفردا: میرشمسی با تاکید بر این‌که خوشبختانه هیچ موردی از بیماری هاری انسانی در شهرستان تفت گزارش نشده، بیان داشت: بیماری هاری یک بیماری ۱۰۰ درصد کُشنده است که در صورت ابتلای فرد به این بیماری هیچ راه درمانی برای آن وجود ندارد و متاسفانه مرگ بیماران حتمی می‌باشد و مراجعه به موقع به محض حیوان گزیدگی به مراکز خدمات جامع سلامت تنها راه پیشگیری از بیماری هاری می‌باشد.

 وی افزود: برای کلیه موارد حیوان گزیدگی مراجعه کننده به مرکز درمان پیشگیری هاری شهرستان، اقدامات پیشگیرانۀ اولیه شامل شستشوی زخم، واکسیناسیون و سرم ضد هاری و واکسیناسیون کزاز به‌صورت رایگان انجام می‌گردد. 

 وی در ادامه گفت: با توجه به کُشندگی بالای این بیماری و اهمیت درمان سریع و به‌موقع موارد حیوان گزیده ضروری است همشهریان عزیز در صورت هر گونه گزش توسط حیوانات اعم از اهلی و وحشی، در اسرع وقت به مرکز درمان هاری شهرستان واقع در اورژانس بیمارستان شهید بهشتی تفت ومراکز خدمات جامع سلامت شبانه روزی نیر و بخ و گاریزات مراجعه و خدمات درمانی لازم را بصورت کامل دریافت کنند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا