یزدفردا : مسئول روابط عمومي دانشگاه آزاد مهريز گفت: در پي موافقت و مساعدت رئيس دانشگاه آزاد و با پيگيري‌هاي به عمل آمده از سوي نماينده مردم مهريز در مجلس و رئيس دانشگاه آزاد اين شهرستان، اين مركز پس از هفت سال فعاليت به واحد دانشگاهي ارتقا يافت.

حامد شفيع امروز در گفتگو با خبرنگار یزدفردا در مهریز اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامي مهريز هم‌اكنون به يكي از مراكز مهم علمي استان يزد و يكي از قطب‌هاي فعال آموزشي، فرهنگي شهرستان مهريز تبديل شده است.
وي افزود: با پيگيري مستمر و همه جانبه رئيس دانشگاه، موافقت اصولي دانشگاه آزاد اسلامي مهريز توسط وزارت علوم و تحقيقات و فناوري صادر شده و در حال حاضر به عنوان يكي از واحدهاي دانشگاهي مصوب و مورد تاييد وزارت علوم و تحقيقات در اين شهرستان مشغول به فعاليت است.
مسئول روابط عمومي دانشگاه آزاد اسلامي شهرستان مهريزاظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامي شهرستان مهريز يكي از دو مركز دانشگاهي فعال اين شهرستان است كه در سال 1382 با حضور دكتر حسين‌چي، معاونت آموزشي دانشگاه آزاد اسلامي با 120 نفر دانشجو در پنج رشته تحصيلي تاسيس و راه‌اندازي شد و هم‌اكنون اين واحد دانشگاهي داراي 16 عضو هيئت علمي است كه تا پايان سال 88 طبق برنامه در حال پيگيري به 30 عضو تمام وقت خواهد رسيد.
شفيع خاطرنشان كرد: اين واحد هم‌اكنون داراي هزار و 200 دانشجو است كه در 12 رشته كارداني و 11 رشته كارشناسي مشغول تحصيل هستند و بر اساس برنامه پيش‌بيني شده تا پايان سال 88 تعداد دانشجوهاي ا ين واحد به سه هزار نفر مي‌رسد.
وي عنوان كرد: بر اساس اين برنامه‌ سه هزار دانشجوي پيش‌بيني شده در 30 رشته تحصيل خواهند كرد.
شفيع يادآور شد: همچنين تعداد اساتيد مدعو اين واحد در آغاز فعاليت اين واحد 20 نفر بود كه هم‌اكنون اين آمار به 70 استاد مدعو رسيده است.
شفيع بيان داشت: پيشرفت و توسعه دانشگاه آزاد اسلامي مهريز در اين مدت كوتاه حاصل مساعدت‌هاي ويژه مسئولان شهرستان مهريز به ويژه حجت‌الاسلام برهان، امام جمعه شهرستان و زارع‌زاده فرماندار و اعضاي شوراي شهر مهريز با مسئولان دانشگاه بوده است.
وي اظهار اميدواري كرد: اين مساعدت‌ها و همياري‌هاي مسئولان شهرستان مهريز براي رسيدن اين دانشگاه به جايگاه اصلي خود در سال جاري دو چندان شود.
یزدفردا
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا