مسئول اجراي طرح شناسايي و آموزش شاغلان فعال در بخش ساختمان شهرستان مهريز گفت: تاكنون هزار و 450 كارگر ساده ساختماني فاقد مهارت در شهرستان مهريز شناسايي شده است.‌
محمدصادق تقی‌زاده در گفتگو با خبرنگار یزد فردا در مهريز اظهار داشت: ‌تاكنون براي هزار و 450 نفر از اين كارگران فاقد مهارت آزمون سطح 3 برگزار شده و نیز براي آنها مدرك سطح 3 صادر شده است.
وي يادآور شد: برخي از كارآموزان نيز در دو رشته شركت و مدرك مورد نياز را دريافت كرده‌اند.
وي خاطرنشان كرد: تاكنون 165 نفر نيز مدرك سطح 2 را دريافت كرده‌اند و حدود 300 كارآموز ديگر نيز در حال فراگيري آموزش‌هاي مورد نياز در اين مركز هستند.
مسئول اجراي طرح شناسايي و آموزش شاغلان فعال در بخش ساختمان شهرستان مهريز افزود: طبق قوانين هر كارگر ساده بخش صنعت ساختمان بايد حدود 100ساعت آموزش‌هاي لازم را فراگيرد.
با اشاره به ضروري بودن مهارت‌آموزي براي افراد مرتبط با كارهاي ساختماني اظهار داشت: كسب مهارت براي كارگران و شاغلان صنعت ساختمان علاوه بر اينكه در استحكام و مقاوم‌سازي ساختمان نقش آفريني مي‌كند از هدر رفتن مصالح ساختماني نيز جلوگيري كرده و حفظ سرمايه‌هاي ملي را به دنبال دارد.
وي افزود: هدف از اجراي طرح آموزش كارگران صنعت ساختمان در شهرستان مهريز ارتقا مهارت شاغلان در اين بخش و تربيت كارگر ماهر ساختماني به منظور تقويت و مقاوم‌سازي ابنيه، جلوگيري و كاهش خسارت‌هاي ناشي از عدم رعايت استانداردهاي ايمني در ساخت و ساز است.
وي در ادامه از برگزاري نخستين دوره آزمون هماهنگ شناسايي كارگران بخش صنعت ساختمان با حضور 150 نفر خبر داد و از كارگران ساده و آموزش نديده ساختماني درخواست كرد: در دوره‌هاي آموزشي مهارت فني به منظور ارتقا سطح مهارت خود شركت كنند
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا