یزدفردا: امام جمعه بهاباد گفت: زیبنده‌ترین و بارزترین صفتی که خداوند به حضرت محمد(ص) نسبت داده، صفت رسول الله است و رسول به معنای سفیر و فرستاده خداوند متعال است.

به گزارش یزدفردا: حجت الاسلام علی‌اکبر ابراهیمی بشکانی در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به مناسبت‌های پیش رو و تسلیت رحلت پیامبر گرامی اسلام و شهادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) اظهار داشت: پیامبر اکرم (ص) اقیانوس بیکران فضائل اخلاقی، نیکوترین سرمشق و الگو برای سعادت بشریت است.

وی با تاکید بر اینکه هیچ صفتی بیانگر شخصیت نام پیامبر اکرم (ص) نیست مگر نام رسول الله که خدای متعال برایشان انتخاب کردند، افزود: رحمت عام و مهربانی و ایستادگی در برابر دشمنان از ویژگی‌های رسول اکرم نسبت به تمام اهل عالم است و پرداختن به سیره معنوی حضرت محمد (ص) نیاز جامعه امروز برای درخشش نور رحمت و محبت در سراسر گیتی است.

وی همچنین سالروز شهادت دومین امام شیعیان جهان حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام را تسلیت گفت و با تاکید بر اینکه امام حسن (ع) مظلوم‌ترین و غریب‌ترین امام عصر خویش بود، گفت: حضرت امام حسن (ع) شخصیتی خاص داشت و برای اسلام همه چیز خود را فدا کرد، به گونه‌ای که سه مرتبه همه دارایی خود را به فقرا داد و ۲۵ بار پیاده به زیارت خانه خدا رفت.

امام جمعه بهاباد سالروز شهادت هشتمین ستاره آسمان امامت و ولایت حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) را نیز تسلیت گفت و با بیان اینکه در دوران حیات طیبه انسان ۲۵۰ ساله، دوره پربرکت امامت حضرت امام رضا علیه السلام را باید دوره طلیعه شکوفایی فرهنگ تشیع دانست افزود: اقتضای این دوره طلایی، اهتمام ویژه آن حضرت برای پاسداشت این فرهنگ ناب است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی بهاباد با وجود اینکه مرقد مطهر و نورانی امام هشتم و امام رئوف در کشور ما قرار دارد که زیارتگاه اهل معرفت است، افزود: وجود شریف حضرت ابی الحسن علی بن موسی الرضا علیه السلام مایه برکت و افتخار کشور ایران است.

امام جمعه بهاباد بیان داشت: ابعاد شخصیتی امام رضا (ع) از سیره فردی تا مبارزاتی ایشان باید برای کودک و نوجوان امروز تبیین شود.

وی همچنین از عموم نمازگزاران و مردم انقلابی و ولایتمدار شهرستان بهاباد دعوت کرد تا در بیست و هفتمین یادواره ۲۲ تن از شهدای روستای بنیز بهاباد که با حضور سردار محمد مارانی، فرمانده قرارگاه مدینه منوره سپاه پاسداران برگزار می‌شود شرکت گسترده‌ای داشته باشند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا