همایش جاماندگان اربعین حسینی همزمان با روزاربعین با حضور خیل دلدادگان وعاشقان ابی عبدالله و با شوروشوق خاصی درشهرستان بهاباد یزد برگزارشد

در این مراسم معنوی عاشقان؛ دلها یشان را به دل‌های زائران پیاده کربلا گره زده و به سوی کوی یار عزیمت کردند.

امروز آن‌هایی که از رفتن به کربلای معلی جامانده بودند با حضور در پیاده‌روی، لبیک یا حسین(ع) را در آسمان‌ها طنین‌انداز کردند.

مردم شهرستان بهاباد از گلزار شهدای روستای کویجان پیاده‌روی خود را آغاز کرده و طی مسافت 8 کیلومتری خودرابه گلزارشهدای گمنام بهاباد رساندند وبه عزاداری وسینه زنی پرداختدن وسالروز اربعین سید وسالار شهیدان دشت کربلا را گرامی داشتند .

هدف از اجرای برنامه، تجدید بیعت با سیدالشهدا و ترسیم  مسیر پیاده‌روی نجف تا کربلای معلی و هم‌دردی با کاروان اهل‌بیت امام حسین بود که با برپایی موکب‌هایی در میان راه برای پذیرایی از عاشقان حسینی ادامه یافته و با قرائت زیارت پرفیض اربعین در محل گلزار شهدای گمنام  این شهرستان، پایان یافت.

عاشقان حسینی این مسیر را به یاد پیاده روی مسیر نجف به کربلا به سوی قبور شهدای گمنام حرکت کردند، تا به مردم دنیا پیام عشق و ارادت به اهل بیت عصمت و طهارت را اعلام کنند.

این همایش باشکوه با سردادن شعارهای «لبیک یا حسین (ع)»، «لبیک یا زینب (س)» و همزمان با مراسم اربعین حسینی آغاز شد و هزاران نفر از عاشقان سید و سالار شهیدان، در این مسیرها به عزاداری پرداختند.

   گفتنی است نظیر این همایش دربخش آسفیچ و بخش مرکزی روستای احمد آباد بهاباد نیز برگزارشد .

انتهای پیام /

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا