حسين رحماني‌نيا در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس اظهار داشت: مسكن مهر با پشت سر گذاشتن مراحل مقدماتي در مراحل اجرايي و آماده‌سازي زمين جهت ساخت و ساز و ادامه روند تكميلي، وارد مرحله‌اي شده‌ كه براي تسريع در به نتيجه رسيدن اهتمام سازمان‌ها و نهادهاي ديگر دولتي و خصوصي را مي‌طلبد.
وي ادامه داد: از آنجا كه اين موضوع نياز با كار كارشناسي و تجزيه و تحليل در تمام مراحل ساخت و ساز و نيز تأمين سرمايه دارد لذا مبحث واگذاري پروژه مسكن مهر در ادامه روند تكميل به بنگاه‌هاي فعال در سطح شهر، فقط در قالب يك طرح مطرح و براي بررسي در اختيار مسئولان قرار گرفته است.
دبير كل اتاق تعاون ايران تصريح كرد: بخش تعاون وظيفه سازماندهي و اماده سازي افكار عمومي و فراهم كردن مقدمات كار براي ورود به عرصه را بر عهده داشت كه البته در اين مسير با توجه به تعاملات صورت گرفته و حجم متقاضيان موفق عمل كرده است.
وي ضمن اشاره به ورود بخش مسكن در جهت حمايت از خانواده‌هاي متقاضي به عرصه گفت: وزارت مسكن در ادامه روند تكميل پروژه مهر مي‌تواند با تأثيرگذاري مناسب و حمايت از خانواده‌ها در به نتيجه رسيدن اين پروژه نقش عمده‌اي را ايفا كند.
وي افزود:‌ تا كنون وزارت تعاون يك ميليون و 500 هزار نفر متقاضي مسكن مهر را ساماندهي و در قالب تعاوني‌هاي مختلف به وزارت مسكن معرفي كرده است كه از اين مرحله به بعد يعني مراحل ساخت و ساز متقاضي با محوريت وزارت مسكن توسط نهادهاي ديگر اجرايي حمايت و مباحث مربوطه در دست پيگيري قرار خواهد داشت.
رحماني‌نيا تصريح كرد: از عمده وظايف وزارت تعاون حمايت و پيگيري حقوق تعاونگران در سراسر كشور است به طبع در هر زمان و هر جايي كه حقوق اعضاي تعاون تضييع شود يا مانعي در جهت رشد اين بخش توسط هر شخص يا نهاد و سازماني ايجاد شود اين اتاق با تكيه بر اختيارات خود در جهت مرتفع ساختن مشكل حادث شده تمام تلاش خود را صورت خواهد داد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا