وزير اطلاعات با تشريح اقدامات اين وزارتخانه در بررسي و نظارت بر مراحل مختلف دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري تاکيد کرد: هيچ گونه تقلب سازمان يافته موثر در نتيجه اين انتخابات صورت نگرفته است.


به گزارش ايرنا، حجت الاسلام غلامحسين محسني اژه اي يکشنبه شب در برنامه گفت و گوي ويژه خبري شبکه دوم سيما با تشريح نمونه هايي از گزارشهاي مربوط به تخلفات احتمالي در انتخابات اخير به وزارت اطلاعات افزود: ما بطور دقيق همه اين گزارشها را بررسي کرديم و من قاطعانه مي گويم که تقلب سازمان يافته موثر در نتيجه انتخابات به هيچ وجه صورت نگرفته است.
وي با اشاره به تشکيل ستادي به نام ستاد انتخابات در وزارت اطلاعات از ماهها پيش از انتخابات گفت: ما با توجه به حساسيت ويژه اين دوره از انتخابات و طرح مسايلي مانند امکان تقلب که از شش ماه پيش از انتخابات در داخل و خارج مطرح مي شد، توجه بيشتري به مسايل معطوف کرديم و تمام احتمالاتي را که ممکن بود در مراحل مختلف انتخابات پيش بيايد مورد نظارت و پيش بيني قرار داديم.
محسني اژه اي همچنين درباره پي گيري گزارشهاي مربوط به تعداد تعرفه ها در برخي حوزه ها توسط وزارت اطلاعات و حل اين موضوع توضيحاتي داد.
وزير اطلاعات با اشاره به تمهيدات اين وزارتخانه براي امنيت دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري گفت: دو سه برنامه ضد امنيتي مشخص وجود داشت که از ارديبهشت ماه تا روز انتخابات مي خواستند انجام دهند که شامل انفجار ، ترور و تخريبهاي سازمان يافته بود.
"اولين گروهي که شناسايي کرديم گروه انجمن پادشاهي بود که امکاناتشان را از طرف صهيونيستها مي گيرند و مانند قضيه حسينيه شيراز، قصد انفجار در امامزاده چيذر را داشتند که معمولا بچه ها در آنجا برنامه مديحه سرايي دارند. "
اژه اي افزود: آنها برنامه يک سلسله انفجار ها را تا روز انتخابات و بويژه در اين روز را داشتند که همه شناسايي و جمع شدند. کساني هم که به کمک آمريکايي ها قصد انجام اقداماتي در شرق کشور را داشتند به کمک ساير نهادها شناسايي و خنثي شدند.
وي اضافه کرد: وزارت اطلاعات کساني را هم که بصورت سازمان يافته و هدفمند در پي استفاده از فرصت انتخابات بودند و طرفدار نامزدها هم نبودند شناسايي کرد و برخي از آنها را را هم که از طريق سايتها ،‌ وبلاگها و اس ام اس ها مي خواستند اقداماتي کنند احضار و به آنها تذکر داده شد.
" بعضي ديگر را هم به سيستم قضايي فراخوانديم و افرادي را که از کار خود دست برنداشتند بازداشت کرديم."
وزير اطلاعات تاکيد کرد: با هماهنگي ساير نهادها و با تمهيدات اين وزارتخانه ما پيش از انتخابات و روز انتخابات هيچ مساله ضدامنيتي به معني خاص نداشتيم و به غير از يکي دو حوزه خيلي کوچک که درگيريهايي مختصري بود، در تمام اين چهل و چند هزار شعبه هيچ مساله ضد امنيتي نداشتيم و اينها همه با همکاري مردم صورت گرفت.
محسني اژه اي گفت: يک عده هم که خيلي ارتباطي با خارج نداشت و تا به زعم خود هم وضعيت را ناامن کنند و هم آن را به گردن نظام بيندازند در حالي که اين جريان هيچکدام از نامزدها را قبول نداشت که آنها هم شناسايي شدند.
وزير اطلاعات با بيان اينکه وقوع انقلاب مخملي در ايران ناممکن است گفت: با اين وجود دشمن به دنبال اين مساله بوده و بويژه پس از تشکيل دولت نهم و تجديد گفتمان انقلاب اسلامي و سياست خارجي غيرمنفعلانه ، آنها در پي براندازي نرم برآمده اند.
محسني اژه اي افزود: دشمن و مشخصا کشورهاي آمريکا و انگليس در اين راستا برنامه هاي مختلفي را تحت پوششهاي گوناگون نظير آموزش اجرا کردند که افرادي مانند هاله اسفندياري و جهانبگلو را در رابطه با اين مسايل دستگير کرديم اما ديديم که زمينه محاکمه درست و حسابي اينها در دستگاه قضايي ما فراهم نيست.
وي با تاکيد بر اينکه نبايد نامزدهاي معترض به انتخابات دهم و هواداران و مردم معترض را در رديف اغتشاشگران و گروههاي تابلودار قرار داد گفت: اعتراض اوليه از طيف نخست بود که طبيعي است آنها مي توانند از مسير قانوني وارد و اعتراض کنند و هيچ محدوديتي هم براي آن نيست اما متاسفانه برخي زمينه سازيها و يارگيريها موجب شد کساني در ستادها نفوذ کردند و با تاکيد بر ابطال انتخابات، از مسير غيرقانوني وارد شدند.
محسني اژه اي با تشريح ملاقات و گفت و گوي خود با ميرحسين موسوي و با انتقاد از نحوه پي گيري اعتراض ميرحسين موسوي نسبت به نتيجه انتخابات و پافشاري وي بر ابطال انتخابات اظهار داشت: من به ايشان گفتم که اين مسيري که شما مي رويد به جايي نمي رسد و اصرار شما بر ابطال انتخابات، جز زحمت براي شما و ما و مردم نتيجه ديگري ندارد.
وي افزود: متاسفانه کساني خواستند اين حماسه پرشور مشارکت 40 ميليوني در انتخابات را به کام مردم ما تلخ کنند و دست به اقداماتي زدند که موجب زحمت خودشان،‌مسوولين و مردم شد اما آنها بايد درس گرفته باشند.
وزير اطلاعات اضافه کرد: ما راضي نيستيم که هيچ کس حتي يک شب هم به زندان برود يا خوني از دماغ کسي بيايد اما هر دستگاهي موظف است به وظيفه خود عمل کند.
اژه اي با اشاره به نقش انگليس در ناآراميهاي پس از انتخابات گفت: سفارت انگليس از مدتها پيش بر خلاف ضوابط، اقدام به استخدام بيش از اندازه کارمند محلي کرد و آنها را در جهت اهداف غيرديپلماتيک به کار گرفت.
وي افزود: سفارت انگليس اين کارمندان محلي را بطور مستقيم به ميان اغتشاشگران وارد کرد تا آنها را به حادتر کردن اغتشاشات هدايت کنند و گزارشات خود را همراه با مونتاژ کردن صحنه هاي مختلف به سراسر دنيا مخابره کنند.
وزير اطلاعات تصريح کرد: ما همه گزارشهاي خود را در اين باره به وزارت امور خارجه ارسال کرديم تا آنها اقدامات لازم را به عمل آورند و عليه آنهايي هم که مشخصا در اغتشاشات حضور داشتند و از آنها فيلم گرفته شده بود برخورد شد و حالا بايد ببينيم که ادامه کار با هماهنگي قوه قضاييه به کجا مي انجامد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا