به گزارش شبکه ایران، نشریه آمریکایی واشنگتن پست روز گذشته در گزارشی با عنوان "حرف مردم ایران" و به قلم "کن بالن" و " پاتریک دارتی"، نسبت به رویکرد برخی سیاستمداران این کشور که به بهانه حمایت از مردم ایران، از «تشکیک در سلامت انتخابات» از سوی گروهی در ایران حمایت کرده‌اند، به شدت انتقاد کرد.
مقامات آمریکایی در حمایت از اصلاح‌طلبان اشتباه کردند
این نشریه آمریکایی با انتقاد از رویکرد سیاستمداران این کشور در انجام امور مداخله جویانه در ایران نوشت: نتایج انتخابات ایران، انعکاس خواست مردم این کشور است. این در حالی است که تعدادی از کارشناسان ادعا می‌کنند که پیروزی قاطع محمود احمدی‌نژاد، رییس‌جمهور ایران نتیجه تقلب و یا دست‌کاری آرای مردم است اما بررسی‌های واشنگتن پست از نتایج نظرسنجی عمومی و سراسری که سه هفته پیش از برگزاری انتخابات و شروع رای‌گیری انجام شده، بیانگر صدرنشینی و پیروزی قاطع احمدی‌نژاد با کسب بیش از دو برابر آرای نسبت به نفر دوم بوده است.
این گزارش با اشاره به ارزیابی اشتباه غرب از نتایج انتخابات می‌افزاید: گزارش‌های خبرگزاری‌های غربی از تهران در روزهای نزدیک به برگزاری انتخابات ایران در حالی از پیروزی میرحسین موسوی، رقیب احمدی‌نژاد خبر می‌دادند که بررسی‌های علمی واشنگتن پست که بر روی نمونه‌های انتخاب شده در تمامی 30 استان ایران انجام شده بود، نشان از صدرنشینی محمود احمدی‌نژاد داشت.
انتخاب قاطع احمدی‌نژاد چیزی است که مردم ایران خواسته‌اند
این گزارش سپس با اشاره به برخی اهداف از زیرسوال بردن نتایج انتخابات ایران می‌نویسد: ادعاهایی که از تقلب در انتخابات ایران سخن‌ می‌گویند تنها به انزوای بیشتر ایران کمک می‌کنند و از سوی دیگر احتمال موضع‌گیری‌های سخت ایران علیه غرب را افزایش می‌دهند.
واشنگتن پست سپس با هشدار نسبت به موضع‌گیری‌های اشتباه دولت آمریکا علیه انتخابات ایران می‌نویسد: مقامات آمریکایی پیش از هر کشور دیگری مدعی شدند که در انتخابات ریاست جمهوری ایران تقلب شده است. این در حالی است که همه باید به اطلاعاتی که بطور مستقل و بدون جهت‌گیری بدست آمده است توجه کنند.
واشنگتن‌پست در انتهای گزارش خود می‌نویسد: " حقیقت خیلی ساده است. انتخاب مجدد محمود احمدی‌نژاد به ریاست جمهوری ایران، چیزی است که مردم ایران خواسته‌اند."
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا