یزدفردا: معاون شهردار مهریز: بزودی مشکل نبود غسالخانه در شهرستان مهریز حل می شود.

به گزارش یزدفردا: مهریز، شهرستانی با ۵۵ هزار نفر جمعیت هنوز غسال‌خانه ندارد و شهروندان برای غسل اموات خود مجبور به انتقال اجساد آن‌ها به یزد و استفاده از امکانات مرکز استان هستند.

در این خصوص جمعی از مردم محلات مختلف با بیان اینکه نبود غسالخانه به خصوص در شرایط اقتصادی موجود مشکلاتی را برای آن‌ها به وجود آورده است از مسئولان خواستار پیگیری و حل مشکل شدند.

 شهروندان مهریزی می‌گویند اگر در شهر یک مکان مناسب برای غسل اموات باشد دیگر نیازی به صرف هزینه و وقت زیاد برای جابه‌جایی اموات به مرکز استان نیست که امیدواریم مسئولان موضوع را جدی بگیرند.

رییس اداره ثبت احوال مهریز هم از شهردار و اعضای شورای اسلامی مرکز شهرستان خواست، تدابیر و راهکار‌های لازم را برای ساخت غسالخانه متمرکز اتخاد کنند که نبود چنین فضایی مانع جمع آوری آمار دقیق مرگ و میر افراد، تجزیه و تحلیل داده هاست.

مصدق افزود:سالانه بالغ بر ۲۵۰ فوت در شهرستان داریم به همین دلیل تعداد زیادی از موارد فوت افراد در شهرستان به صورت دقیق ثبت نمی‌شود و حدود ۲۰۰ فوتی به ثبت می‌رسد. 

به گفته وی به دلیل نبود غسالخانه متمرکز، تعدادی از شهروندان مهریز برای غسل اموات خود به یزد مرکز استان مراجعه می‌کنند که این امر علاوه بر تحمیل هزینه‌ها به خانواده متوفی، سبب نداشتن آمار و اطلاعات دقیق فوتی هاست.

وی ادامه داد: وجود این مشکل در شهرستان سبب برخی کاستی‌ها در ارائه خدمات به شهروندان شده و دولتمردان را در جمع‌بندی‌های آمار‌ها و اطلاعات دقیق جمعیتی برای برنامه‌ریزی و پیگیری اهداف و تصمیم‌گیری‌های کلان بر اساس مقررات با مشکل مواجه کرده است.

این مسئول اظهار کرد: با توجه به پیگیری‌های مکرر امید می‌رود هرچه سریع‌تر شهرداری و شورای شهر نسبت به این موضوع به اتفاق نظر برسند و هم مشکل مردم رفع و هم ارائه اطلاعات جمعیتی شهرستان واقعی‌تر شود تا نتایج آن به نفع مردم تمام شود.

معاون شهردار مهریز در خصوص نبود غسالخانه در شهرستان مهریز گفت: راه و شهرسازی در صدد واگذاری زمین برای گورستان متمرکز است که در صورت واگذاری زمین از طرف راه و شهرسازی ما آمادگی ساخت غسالخانه در این گورستان را خواهیم داشت حتی برخی از خیرین هم اعلام آمادگی برای ساخت غسالخانه کرده اند.

زارع ضمن تشکر از همکاری راه و شهرسازی در زمینه واگذاری از رئیس اداره راه و شهرسازی درخواست تسریع در این امر برای حل دغدغه مردم شد.


  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا