یزدفردا: به مناسبت سالروز میلاد باسعادت امام رضا (ع) و در قالب پویش بخشش کریمانه، ۶ زندانی جرایم غیرعمد در یزد آزاد شدند.

به گزارش یزدفردا: مدیرکل زندان‌های استان یزد گفت: رقم بدهی این زندانیان آزاد شده ۲۹ میلیارد و ۷۷۵ میلیون ریال بود که مبلغ ۱۵ میلیارد ریال از این مبلغ توسط کمیته صلح و سازش ستاد مردمی دیه استان از شکات گذشت رضایتمندانه اخذ شد.

رضا مقبلی افزود: مابقی این مبلغ از منابع این ستاد مردمی شامل کمک‌های خیرین و نیکوکاران نوعدوست و تسهیلات بانک‌های عامل مبلغ ۱۴ میلیارد و ۷۷۵ میلیون ریال به حساب سپرده دادگستری واریز و زمینه آزادی این ۶ نفر و بازگشت آن‌ها به آغوش گرم خانواده فراهم گردید.

مدیرکل زندان‌های استان اظهار داشت: از این تعداد آزاد شده، پنج مددجو مربوط به محکومین مالی و یک محکوم نیز مربوط به پرداخت نفقه بود.

وی ادامه داد: ستاد دیه استان به مناسبت دهه کرامت اقدام به برگزاری پویش بخشش کریمانه در قالب جشن‌های زیر سایه خورشید با حضور خادمان رضوی در بسیاری از شهر‌ها و روستا‌ها کرده که مبالغی جمعی آوری شد که به عنوان مثال می‌توان از کمک ۲۶ میلیون تومانی اهالی روستای صالح آباد تفت و ۵۰ میلیون تومانی روستای گردکوه مهریز یاد کرد.

مقبلی گفت: راه اندازی بازارچه خیریه در دبستان آزادمنش یزد و کمک ۱۵ میلیونی دانش آموزان این مدرسه از اتفاقات زیبای رخ داده در دهه کرامت بود.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا