هر کسی که طرح احدات بلوار گازی را در شهرک رزمندگان ملاحظه کند این سوال و چند سوال اساسی برایش پیش  می‌آید که چرا بلوار در این قسمت از مسیر اصلی خود خارج و یک دفعه منحرف می شود؟

در حالیکه کل مسیر از شهرک فراز و یا بهتر بگویم طوبی تا پایانه مسافربری و آزادشهر  انحرافی در کار نیست و در طول مسیر  یک لاین در یک طرف لوله های گاز و لاین دیگر در طرف دیگر لوله ها قرار دارد‌؛  اما در شهرک رزمندگان هر دو لاین در یک طرف لوله هاست.
برخی مسئولان علت این انحراف را  بحت امنیتی منازل و مغازه ها مطرح می کنند که با ادله هایی که داریم حرف غیر کارشناسی و صرفا در جهت توجیه افکار عمومی و مردم است؛ چرا که اگر درست بود باید در قسمت های دیگر مسیر نیز دیده می شد؛  نه اینکه وقتی بلوار به شهرک رزمندگان می رسد مسئله امنیت مردم مطرح می شود. به نظر می رسد نگاه تنگ نظرانه بیشتر حاکم باشد تا مسائل توجیهی که بیان می شود.
این طرح نازیبا و غیر اصولی، مجریان و دست اندکاران را نیز زیر سوال می برد و نه به نفع مجریان و نه به نفع مردم است و آینده، زمانی که مردم از این مسیر استفاده می کنند انها قضاوت خود را  خواهند داشت و علامت های سوالی که مردم شهر یزد در آینده بر این نقطه خواهند گذاشت. 
از سویی در شرایط حاضر طرح غیر اصولی گله مندی مردم را ایجاد کرده است.
برخی مردم می گویند شهرداری قبلا برای واحدهای در کنار بلوار حق اشرافیت بلوار را از ما گرفته است.
شهروندی می گفت: حدود 8 سال پیش مبلغ 60 میلیون تومان بابت حق اشرافیت بلوار پرداخت کرده ام، چرا  در کنار مغازه و منزل من نباید بلوار رد شود. و این چه طرحی است که دارند  اجرا می کنند.
شهروند دیگری می گوید سالها سختی های خیابان دو طرف روبرو تعویض پلاک را به جان خریده ایم و با یک طرفه شدن همین خیابان یعنی یک لاین بلوار گازی خیلی از مشکلات قبلی کاهش می یابد بنابراین چرا باید از مزایای بلوار محروم شویم.
مردم در مراجعه به مسوولان امر  فقط  توجیه می شوند و به انها گفته می شود که کار ما درست است و به نفع خودتان است؛ اما مردم توقف کار و اصلاح مسیر را مطالبه می کنند.
برخی مسولان نیز اذعان می دارند و برای توجیه کار غیراصولی خود مدعی هستند که این بلوار گازی کمربندی بزرگ شهر است و خودروها باید با سرعت بالا تردد کنند.
باید به عرض برسانیم که انحراف مسیر در شهرک رزمندگان مشکلی را  برای سرعت حل نمی کند و اتفاق اگر درست اجرا شود خودروها با سرعت بهتری  می توانند حرکت می کنند ضمن اینکه این انحراف مسیر خطرات عمده ای برای سرعت خودروها دارد و یک مانع بزرگ و کلاف سردرگم است. .
به نظر می رسد مسوولان باید به این سوالات مردم پاسخ قانع‌کننده ای بدهند در آن صورت می توان گفت سلیقه ای عمل نکرده اند. و تنها  پاسخ قانع کننده ان  است که طرح متوقف و اصلاح شود. و چیزی به غیر از این نمی تواند مردم را قانع کند










  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا