سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در نامه‌ای به وزیر ورزش و جوانان اعلام کرد که «شناسه 38 فدراسیون ورزشی تعلیق شده است». در این نامه که به امضای «صفدر کشاورز معاون امور اسناد و رئیس هیئت ماده 9 آیین‌نامه» رسیده است، اعلام شده است که «با عنایت به تصمیم اعضای هیئت ماده 9 آیین‌نامه پایگاه اطلاعات اشخاص حقوقی مورخ 30 بهمن 1401 و در راستای اجرای ماده 7 آیین‌نامه یادشده مبنی بر ضرورت به‌روزرسانی اطلاعات اشخاص حقوقی و ارسال ابلاغیه فوق و عدم وصول پاسخ در مهلت مقرر، تمامی شناسه‌های 38 فدراسیون تا به‌روزرسانی اطلاعات تعلیق شد».

در بخشی دیگر از این نامه آمده است: «با بررسی به‌عمل‌آمده در پایگاه اطلاعات اشخاص حقوقی، مشاهده شده که بسیاری از فدراسیون‌های ورزشی کماکان در قالب مؤسسه غیرتجاری ثبت شده‌اند و نیاز به بررسی و اتخاذ تصمیم آن مجموعه جهت انتقال به پایگاه اطلاعات اشخاص حقوقی دارند».

شناسه ملی، شماره‌ای اختصاصی است که دریافت آن برای اشخاص حقوقی از جمله فدراسیون‌ها ضروری است. این شماره برای اشخاص حقیقی همان کد ملی و برای اشخاص حقوقی، شناسه ملی است. شناسه ملی، عددی 11رقمی است که در آگهی تأسیس شرکت یا مؤسسه درج می‌شود. با شناسه ملی، احراز هویت شخص حقوقی در مراجع قانونی و ثبت اطلاعات هویتی امکان‌پذیر می‌شود.

 
  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا