رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان در نشست بررسی اجرایی شدن طرح‌های نیروگاه و تولید ورق شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با اشاره به اهمیت سرمایه‌گذاری در استان، گفت: ارزیابی‌های زیست محیطی تنها مسیر توسعه صنایع جوار معدنی است.

به گزارش روابط عمومی سازمان، مجید دهقانی‌زاده در این نشست، راهبرد سنگ تا قطعه را از برنامه‌های جدی استان عنوان کرد و حلقه‌های انتهایی فولاد همچون ورق را بستر و نیاز مبرم برای حوزه قطعه‌سازی و ماشین‌سازی در برنامه تحولی یزدِ نوین دانست.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد با بیان اینکه یکی از حلقه‌های مفقوده استان تولید ورق است، اظهار داشت: در حال حاضر در تامین ورق برای بنگاه‌های قطعه‌سازی و ماشین‌سازی دچار مشکل هستیم.

دهقانی‌زاده خاطر نشان کرد: در فصل نوین مدیریت استان این مهم را به طور جد در دستور کار قرار گرفته و معتقدیم کشور به مرحله‌ای رسیده است تا از خام فروشی جلوگیری کند.

دهقانی‌زاده با اشاره به وضعیت نامطلوب سرمایه‌گذاری در کشور و به تبع آن در استان، اظهار داشت: یکی از سیاست‌های مهم و اصلی نظام توسعه سرمایه‌گذاری است.

به گفته وی و بر اساس مطالعات پشتیبان برنامه هفتم توسعه کشور، سالیانه حدود 200 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری نیاز است تا رشد 8 درصدی محقق شود.

وی با بیان اینکه مسیر مهار تورم از رشد تولید بوده و اگر تولید در کشور شکل بگیرد قطعا بخش عمده‌ای از تورم مهار خواهد شد، بیان داشت: این اتفاق نیازمند عزم راسخی است تا با ایجاد فضای مناسب، حداقل سرمایه‌گذاری‌هایی که کشور می‌تواند به آن دسترسی پیدا کند از دست نرود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی یزد با توجه به اینکه استان یزد به نرخ بیکاری طبیعی مردان دست پیدا کرده است، از دغدغه استان برای وضعیت بیکاری قشر تحصیل‌کرده و دانش‌آموخته‌ای سخن گفت که حاضر نیست هر شغلی را بپذیرد.

دهقانی‌زاده با بیان اینکه استان یزد نیازمند مشاغلی از جنس دانش و فناوری و متفاوت از مشاغل سخت یدی است، اظهار داشت: قطعا این نیاز در حلقه‌های انتهایی فعالیت‌ها پیدا خواهد شد. از این رو حرکت به سوی تکمیل زنجیره‌های ارزش صنعت و معدن می‌تواند راهی برای حل مشکل دانش‌آموختگان در استان باشد.

دبیر شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان خواستار محیط‌زیست انسانی سالم و به دور از دغدغه برای شهروندان شد و توسعه پایدار را حق تمامی نسل‌ها دانست و گفت: یکی از راههای رسیدن به توسعه پایدار ارزیابی آثار محیط‌زیستی طرح‌ها (پروژه‌ها) است.

دهقانی‌زاده بر همین اساس توسعه صنایع جوار معدنی را تنها از مسیر ارزیابی‌های زیست محیطی معرفی کرد و گفت: تصمیم گیری در خصوص احداث واحد ورق شرکت چادرملو پس از تصویب در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، نیازمند انجام ارزیابی‌های زیست محیطی خواهد بود.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا