رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد از اختصاص ۸ میلیارد تومان اعتبار به بخش‌های مختلف بهداشت و درمان بهاباد خبر داد.

سیدمهدی هاشمی،  در جلسه بررسی مشکلات شبکه بهداشت و درمان و بیمارستان حکیم بهابادی بهاباد از تخصیص ۸ میلیارد تومان اعتبار به بخش‌های مختلف بهداشت و درمان از جمله خانه‌های بهداشت روستایی در بخش آسفیچ و ده عسکر و روستاهای دهنو، ملااسماعیل، احمد آباد، کریم آباد بخش مرکزی بهاباد خبر داد و اظهار داشت: با تدابیری که اتخاذ شده، اتاق عمل بیمارستان حکم بهابادی بهاباد با تجهیزات کامل در آینده ای نزدیک راه اندازی خواهد شد تا مردم منطقه بتوانند از خدمات این بیمارستان استفاده کنند.

وی عنوان کرد: با توجه به بازدید میدانی که از خانه های بهداشت روستایی بخش آسفیچ و بخش مرکزی بهاباد داشتیم، مشکلات و مسائل واحدهای بهداشتی بررسی شد و امیدواریم در حد توان بتوانیم در رفع این مسائل گام موثری برداریم.

ساخت ۴ واحد مسکونی در بهاباد برای پزشکان ماندگار

هاشمی در مورد احداث ساختمان برای اسکان پزشکان ماندگار در این شهرستان افزود: با تامین اعتبار و بودجه اختصاصی و با توجه به نیاز بیمارستان و شهرستان برای ساخت واحدهای مسکونی پزشکان گفت: با توجه به نیاز مبرم شهرستان برای ساخت واحد مسکونی به منظور اسکان پزشکان ماندگار، چهار واحد با زیربنای ۸۵ متر احداث خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد همچنین از راه اندازی بخش اتاق عمل بیمارستان حکیم بهابادی بهاباد تا پایان سال ۱۴۰۲ خبر داد و افزود: از جمله مشکلات عمده در بیمارستان بهاباد بخش اتاق عمل است که تصمیمات خوبی در این زمینه گرفته شد و ۳ میلیارد تومان اعتبار برای راه اندازی این بخش مصوب شد که امیدواریم اتاق عمل این بیمارستان تا پایان سال ۱۴۰۲ راه اندازی شود و مورد استفاده مردم شهرستان قرار گیرد.

اختصاص دو آمبولانس به بهداشت و درمان بهاباد

وی همچنین از اختصاص دو دستگاه آمبولانس به حوزه بهداشت و درمان شهرستان بهاباد خبر داد و گفت: با پیگیری‌های انجام شده، این دودستگاه آمبولانس تهیه و آماده تحویل به شبکه بهداشت و درمان بهاباد است.

هاشمی از احداث اورژانس ۱۱۵ در بخش آسفیچ بهاباد خبر داد و افزود: با توجه به دور بودن بخش آسفیچ از مرکز شهرستان و درخواست اهالی و بخشداری و شورای بخش آسفیچ و با پیگیری‌های انجام شده، مصوب شد تا در این بخش برای احداث ساختمان اورژانس اقداماتی انجام شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد به اتفاق اعضای هیات رئیسه دانشگاه در سفر یک روزه خود به شهرستان بهاباد از مراکز بهداشتی درمانی و جامع سلامت بخش آسفیچ وروستای ده عسکر و همچنین از مراکز بهداشت درمانی و خانه های بهداشت و مراکز جامع سلامت روستاهای دهنو ملا اسماعیل، کریم آباد، احمد آباد بخش مرکزی و شبکه بهداشت و درمان شهرستان و کلینیک تخصصی بیمارستان حکیم بهابادی بهاباد و بخش‌های مختلف بیمارستان بازدید کرد و از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات حوزه بهداشت و درمان شهرستان قرار گرفت.

عمده مشکلات حوزه بهداشت و درمان شهرستان نبود پزشک متخصص در زمینه قلب، طب اورژانس، رادیولوژی و سونوگرافی، کمبود نیروی انسانی در بعضی از پستهای بیمارستان، تجهیز بخش‌های آزمایشگاه مرکزی و دیالیز و سی سی یو بیمارستان، نبود آمبولانس، کد دارشدن بعضی از خانه های بهداشت روستایی، تکمیل مرکز جامع سلامت روستای کریم آباد، ساخت واحد مسکونی برای پزشکان ماندگار در این شهرستان و … بود که در این سفر تصویب شد.

کد خبر 5768998









  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا