در روزهای گذشته انتشار مطلبی در کانال رسمی صدا و سیما از یک کانال شخصی که توسط دکترای اقتصادی که بیشتر قصد دیده شدن دارد تا حل مشکلات اقتصادی که با توجه به آمارهای خام نتیجه گرفته که مدیریت استان در کنترل و مهار تورم ناموفق دانسته بود و انتشار آن توسط صدا و سیما جنجال برانگیز شد.

گذشته از واقعیت غیرقابل انکار تورم این روز های کشور که ناشی از فشارهای تحریمی و فشارهایی که به واسطه اعتراضها بر کشور وارد شده به همه استان ها از جمله یزد نیز سرایت کرده و ممکن است در برخی پارامتر های خام آماری به دلیل مهاجرت پذیر بودن یزد و همچنین عدم رعایت اصول و ضوابط فنی در بسیاری از نمونه های آماری استان ها نتوان به اطلاعات خام منتشره توسط مراکز آماری اکتفا کرد.
اما فارغ از همه این موارد یزدفردا به عنوان یک رسانه ای که همیشه سعی کرده بر مدار انصاف حرکت کند فارغ از اینکه دولت اصلاح طلب باشد یا اصولگرا ، حتی زمانی که اقتصاددان مورد وثوق صدا و سیما در برنامه رصد شبکه تابان به دولت روحانی حمله و تصویری چون ویرانه ای پهناور از یزد به نمایش می گذاشت از نشر مطالب وی خودداری و حتی از میدان دادن به کسانی که برای مطرح کردن نام خود حاضر به اظهار هر مطلبی ولو دور از واقعیت و خلاف منافع استان در صدا و سیما هستند از این رسانه و مدیران آن گلایه کرد
و به همین طریق هم اکنون که مجددا چنین مطالبی به صورت خام و بدون پشتوانه علمی و تحلیلی منتشر می شود به آن واکنش و از مدیران مربوطه گلایه شد اما در این بین کانال تلگرامی وابسته به جریان های خاص وباندی یزد ، هم  به یزدفردا به دلیل انتقاد از عملکرد صدا و سیما حمله کرده و آن را اقتدار گرا یا رسانه جریان خاص خواند ! 
این در حالی است که رسانه مذکور در اقدامی که باعث واکنش شدید افکار عمومی شده بود به مهمترین طرح حیاتی یزد یعنی انتقال آب به یزد حمله کرده بود !
این مطلب کانال تندرو اصلاح طلبان در فضایی مطرح شده بود که کارشناسان پیش بینی می کنند سرشاخه های کوهرنگ ممکن است در سال های آینده برای آب شرب خود نیز دچار مشکل باشند و این مسئله با قطع آب انتقالی ممکن است فضای استان را بحرانی و خالی از سکنه کند
علاوه بر آن ،جالب است که این کانال پیش از این حاضر نبود نقد های همین فردی که اکنون اقتصاد دادن خوانده می شود را علیه دولت مستقر اصلاح طلب منتشر کند ! و حالا با تغییر دولت استاندارد های آن تغییر کرده است !
حال شایسته است از دست اندرکاران و حامیان این رسانه سوال شود رسانه ای که مورد حمایت انهاست، آیامدافع منافع استان است یا در مواردی حمله به این منافع برای تخریب افراد را جائز می داند؟!
آیا رسانه دیده بان به قول خودش اقتدارگرا و افراطی به دنبال فتنه ای دیگر می گردد تا ارامش و امید مردم را در دورانی که فشار اقتصادی که واسطه تحریم ها و همچنین بحرانهای اخیر که همه دست به دست هم دادند تا مردم را عاصی تر از گذشته کنند،آغازکند و برنامه ریزان را مشغول تبعات این فتنه انگیزی ها و در نهایت با بازی کی بود من نبودم از تبعات آن خلاص شود.

  • نویسنده : سردبیر یزدفردا حسین جلالی
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا