در کنار خرید عید و خانه‌تکانی دغدغه شیرین دیگری به چالش‌های آخر سال یزدی‌ها اضافه شده و آن تجربه حضور در رقابت‌های ورزشی است که بدون توجه به سن و سال شما دستتان را برای انتخاب رشته ورزشی محبوبتان باز می‌گذارد؛ فرقی نمی‌‌کند شما در طناب زنی و اسم و فامیل استعداد دارید یا در رشته‌های فوتبال و والیبال.

این‌جا المپیاد ورزش محلات یزد است و حالا اغلب یزدی‌ها می‌دانند که در المپیاد محلاتشان خبری از رقابت با ورزشکاران حرفه‌ای نیست و برای کشف استعدادشان و یا صرف علاقه‌مندی ساده می‌توانند در مسابقات جذاب المپیاد ورزش محلات شرکت کنند.

نزدیک به ۹ سال پیش که المپیاد هنوز در نقطه آغاز خود بود بسیاری از رشته‌ها نزد مردم متقاضی آنچنانی نداشتند اما هرچه المپیادهای محلات از پس یکدیگر گذشتند شاهد رشد چشمگیر شرکت کنندگان بودیم به شکلی که در نخستین رشته برگزار شده در دهمین دوره المپیاد ورزش محلات که مسابقات شنای بانوان بود، ۱۸۰ بانو در استخر ۲۲ بهمن یزد به رقابت پرداختند.
شرکت کنندگان مسابقات شنا در ۵ رده سنی، زیر ۱۰سال، ۱۱تا۱۲ سال، ۱۳ تا ۱۴ سال، ۱۵تا ۱۷ سال و بالای ۱۸ سال دسته‌بندی شدند اما همه نگاه‌ها به دختر ۵ ساله‌ای بود که در نگاه اول تصور می‌شد که همراه یکی از حاضران در استخر ۲۲ بهمن است اما غافل از این که او هم قرار بود با دختران بزرگ‌تر از خود رقابت کند.
زهرا ساعی مسئول فنی مسابقات می‌گوید: از آغاز تا پایان رقابت‌های شنای زیر ۱۰ سال، توجه تماشاگران به سیده پارمیس هاشمی، شناگر ۵ ساله مسابقات بود؛ پارمیس هرچند از کسب مدال بازماند اما استعداد خارق‌العاده‌اش در این سن برکسی پوشیده نیست!
گروه استعدادیاب مسابقات شنا قبل از این که استخر ۲۲ بهمن را ترک کنند نام یاسمین زهرا دره شیری، محیا سادات گلشن، شادی ذاکری نیا، مهدیه علیزاده و اکرم السادات صفوی مقدم را به عنوان قهرمان لیست کردند و همچون قهرمانان اسم سیده پارمیس هاشمی را در کنار چند شناگر دیگر در لیست استعدادهای برتر مسابقات جای دادند؛
این است اصل المپیاد.نشاط جامعه در کنار استعدادیابی!

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا