یزدفردا: رئیس پلیس فتا استان یزد از شناسایی فردی خبر داد که اقدام به اخاذی و تهدید به انتشار تصاویر خصوصی شهروند یزدی کرده بود.

به گزارش یزدفردا: سرهنگ مرتضی ابوطالبی گفت: در پی شکایت شخصی مبنی بر تهدید و اخاذی برای انتشار تصاویر شخصی در فضای مجازی توسط فردی که دوست مجازی شده بود، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: شاکی در اظهارات اولیه خود بیان داشت مدتی است از طریق اینستاگرام با فردی در فضای مجازی آشنا شدم که با سوء استفاده از اعتمادم و به بهانه نشان دادن عکس‌های من به خانواده‌اش و راضی کردن آن‌ها برای خواستگاری و ازدواج، عکس و تصاویر خصوصی‌ام را درخواست کرد و من نیز ارسال کردم.

این مقام انتظامی اظهار داشت: در ادامه مشخص شد متهم با این شیوه، ضمن تهدید به انتشار تصاویر در فضای مجازی، قصد اخاذی دارد.

ابوطالبی ادامه داد: پس از بررسی اظهارات شاکی و جمع آوری مستندات لازم، متهم مورد شناسایی قرار گرفت و با هماهنگی مقام قضایی به پلیس فتا احضار شد.

وی تصریح کرد: در ابتدا متهم منکر بزه ارتکابی شد، ولی پس از مواجهه با مدارک و مستندات احصا شده توسط کارشناسان این پلیس به ناچار لب به اعتراف گشود و گفت که به دلیل مشکلات مالی و دریافت پول اقدام به تهدید شاکی کرده است.

رئیس پلیس فتای استان به شهروندان توصیه کرد که در حفظ و نگهداری اطلاعات شخصی و خانوادگی خود نهایت دقت را به عمل آورده، از ارسال آن‌ها به افراد غریبه جداً خودداری کنند و در صورت مواجهه با چنین مواردی، موضوع را سریعاً از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir بخش تماس با ما با کارشناسان پلیس فتا در میان بگذارند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا