یزدفردا: معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از مجموعه طرح پردیسان و یک کارگاه کاربافی در اردکان بازدید کرد.

به گزارش یزدفردا: جواد واحدی در راستای سفر ریاست جمهوری به استان یزد در شهرستان اردکان حضور یافت و از مجموعه پردیسان اردکان بازدید کرد.

مجموعه پردیسان اردکان سال گذشته از سوی صندوق توسعه صنایع‌دستی و فرش دستباف و احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی به شرکت صنعتی معدنی چادرملوی اردکان واگذار شد.

مجموعه طرح پردیسان اردکان یک مجموعه گردشگری، اقامتی پذیرایی و خدماتی است، این محل که پنج خانه سنتی و بافت قدیمی دارد در حال حاضر با سرمایه‌گذاری شرکت صنعتی معدنی چادرملو در حال مرمت و بازسازی است.

این مجموعه شامل خانه سنتی صغیره، خانه سنایی، خانه ضیایی، خانه سروری و خانه انصاری است و در فاز اول این طرح با مساحت ۳۴۰۰ مترمربع و اعتبار اولیه ۴۰ میلیارد تومان شروع به کار کرده است.

پیش‌بینی می‌شود این مجموعه اقامتی، خدماتی و فرهنگی ظرف مدت دو سال فضای اولیه آماده شود، اما تمام طرح در مساحت ۵۴۰۰ مترمربع پنج سال طول خواهد کشید که از محل مسئولیت‌های اجتماعی شرکت صنعتی معدنی چادرملو اجرا خواهد شد.

بازدید معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از یک کارگاه کاربافی در اردکان

همچنین، جواد واحدی از بافت تاریخی اردکان و کارگاه کاربافی مادر بازدید کرد.

کاربافی یکی از صنایع‌دستی شهرستان اردکان است که امروز با دستگاه‌های قدیمی و جدید توسط بانوان و آقایان هنرمند شهرستان اردکان بافت می‌شود.

کاربافی مادر توسط خانم آمنه سادات میرزاده بانوی فعال در حوزه صنایع‌دستی اردکان در سال ۱۳۹۹ راه‌اندازی شده است و تاکنون در این محل بانوان بد سرپرست و بی‌سرپرست زیادی مشغول کار و فعالیت بوده‌اند.

تاکنون برای ۷۶۱ نفر از بانوان و علاقه‌مندان به کاربافی که در این کارگاه آموزش‌دیده‌اند، گواهی صنایع‌دستی صادرشده است.

این بانو توانسته است با تلاش خود در حدود ۱۰ دستگاه کاربافی را در این مدت خریداری و راه‌اندازی کند و همچنین تاکنون در نمایشگاه‌های مختلف برگزارشده در سطح ملی و بین‌المللی داخلی و خارجی حضور فعال داشته است.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در این بازدید قول مساعد در خصوص حمایت مالی از این هنرمند برای توسعه این کارگاه صنایع‌دستی داد.


  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا